Kynnerar

ElskerJesus♡

2013 ☆ 2015 ☆ 2021 ☆ 2024
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
☀️Påskeliljene 2026☀️
Kossen er ståo til folk ifht kynnerar? Har sett fleire kommentert det i fleire mnd allerede, så rekne med ein god del er plaga.

Er jo mitt femte svangerskap (så langt i forløpet iallefall), og har liksom ikkje vært så plaga med kynnerar. Men, tidligare i veko fekk eg kynnerar som var heilt like startriene til fødsel hos meg, då er dei ikkje vonde, tar litt i ryggen og så får eg sånn hetetokt, blir veldig varm i kinnene! Eg blei veldig paff først, men tenkte det kom av at eg var veldig aktiv (vaska og klargjorde fritidsbolig for utleie). Så tenkte det gav seg når eg slappa av. Men har hatt veldig plagsomme kynnerar siden, ikkje alltid med disse hetetoktene eg forbinder med fødselsstartrier, men dei kommer uansett ka eg gjer liksom.

Er det sånn for dokk andre som er plaga med kynnerar? At dei kommer ofte, og tydelig hemmer kvardagen liksom? Sjukt teit å ringa inn til føden som femtegangs pga kynnerar som kanskje e heilt normalt :hilarious: eg har berre ikkje pleid å få så tidlig og så voldsomt! Men på dag 3 nå og ikkje utvikla seg noko, så rier kan det definitivt ikkje vera altså, er ikkje bekymra for det.

Jeg spurte om det på oul, for jeg er plaget med det samme. Er i uke 20, 4. barn. Fikk beskjed om at jo flere barn og jo høyere alder, måtte livmoren trene mer mot fødsel, siden det er en muskel. Så det var forventet og helt ok at det ble mye kynnere denne gang. Og jeg måtte regne med vondere etterrier også

Jeg spurte om det på oul, for jeg er plaget med det samme. Er i uke 20, 4. barn. Fikk beskjed om at jo flere barn og jo høyere alder, måtte livmoren trene mer mot fødsel, siden det er en muskel. Så det var forventet og helt ok at det ble mye kynnere denne gang. Og jeg måtte regne med vondere etterrier også
Korleis har det vært med dei andre 3 då? Rart det plutselig skal kicke inn på nr 5 liksom :hilarious: håper virkelig ikkje etterrier kicke inn og, hatt høyst lite av det og:nailbiting:

Jeg sliter veldig med kynnere. Å jeg har aldri kjent forskjell på kynnere og startrier.. oppleves likt.
Hver gang fødsel har startet (er 4 gangs gravid) så har jeg bare sagt "det var en litt sterk kynner" til alle kynnerne... å jeg opplever de samme sterke kynnerne nå uten å gjøre noe spesielt.. kan godt ligge på sofaen å slappe av når det kommer kynnere... sjekket for uvi pga det kan gi kynnere, men ikke noe utslag :) så er bare sånn det er for meg.

Tredjegangs og har fått kynnere tidligere og tidligere for hver gang, denne gang fra uke 11. Opplevde at de var verst mellom ca. uke 15 og uke 22, nå er de stort sett ikke like vonde - de slår "bare" pusten ut av meg. Får de hyppig om jeg stresser eller går mye. Antar det blir verre etter hvert, jeg er jo ikke akkurat ung lenger :angelic:

Ikke opplevd kynnere enda, men så vet jeg heller ikke hvordan det føles. Men vil jo tro jeg vil kjenne noe ubehag og annerledes inni der den dagen det kommer :confused004

Korleis har det vært med dei andre 3 då? Rart det plutselig skal kicke inn på nr 5 liksom :hilarious: håper virkelig ikkje etterrier kicke inn og, hatt høyst lite av det og:nailbiting:
Jeg har hatt kynnere som ble plagsomme på slutten med nr. 3, men denne gang ble de plagsomme allerede i uke16. Jeg ble redd for om det kunne påvirke livmorhals og at det var utløst av stress. Jordmor mente jeg kunne slappe helt av, men skulle ta kontakt om de ble regelmessige eller økte i styrke.. men det er ganske ubehagelig ja..

Jeg har hatt det en del uker (er nå 29+0) og det varierer veldig opp og ned. I de siste ukene har jeg ikke hatt så mye men nå siste dagene kommer det så fort jeg står eller går. Er egentlig ikke vondt men det strammer jo hele magen så sinnsykt så det blir ubehagelig, og spesielt når det er så lavt. Så fort jeg setter eller legger meg så forsvinner de. Føles jonaom at kroppen bare vil jeg skal ligge på sofaen hele dagene :hilarious:

Jeg har også begynt å få mer slitsomme kynnere nå, klarer ikke å gå turen som jeg pleier med hunden i skogen for det blir tilslutt vondt og så stramt at jeg blir redd jeg setter i gang for tidlig fødsel. I dag hadde jeg også veldig vondt på undersiden av magen. Jorrdmor sa at det sikkert er sånn fordi det er mitt 4 barn og jeg nå er 42år så livmor er mer sliten og slapp
Føles frustrerende å ikke kunne bruke kroppen som jeg vil, men premien er veldig verdt det da, så får bare ta det med ro…

25+5 i dag og har fremdeles ikke hatt noen såvidt jeg vet, men det høres egentlig ut som om man skjønner det når de dukker opp..

Jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut, men tror kanskje jeg hadde det her om dagen? Da jeg satt og spiste middag fikk jeg plutselig ganske så vondt midt i magen, og smerten strålte liksom ned i underlivet. Kom i 2 eller 3 "bølger", la meg i senga til det gikk over. Kan dette ha vært kynnere?

Jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut, men tror kanskje jeg hadde det her om dagen? Da jeg satt og spiste middag fikk jeg plutselig ganske så vondt midt i magen, og smerten strålte liksom ned i underlivet. Kom i 2 eller 3 "bølger", la meg i senga til det gikk over. Kan dette ha vært kynnere?
Høres meir ut som nervesmerter slik som lightning crotch❤️ kynnere er ikkje smertefulle slik, iallefall ikkje vanlig at dei er det :happy:

Jeg utnevner meg selv herved til kynnerdronning da jeg hadde så mange sist svangerskap at de var grunnen for min delvise sykemelding :hilarious: de gjorde absolutt ingenting for livmorstappen(?) men det var så sinnsykt mange at de slo pusten ut av meg, jeg måtte fysisk stoppe opp og puste meg gjennom dem. Under første svangerskap ble jeg og innlagt med kynnere fordi de ikke stoppet ved hvile og var regelmessige, og de lurte på om det kunne være premature rier. Men det er vanlig slik jeg forstår det at de sjekker ekstra om det er første gang med sterke, regelmessige kynnere. For noen ganger kan de være premature rier i forkledning som i det stille og sakte med sikkert påvirker livmorstappen. Derfor ville jeg ringt føden om jeg var usikker og ikke har hatt det før. Nå vet jeg at det er slik kroppen min fungerer så har dermed selv ikke føden med det.

I dette svangerskapet har jeg ikke hatt like mange (enda) men når de først starter så er de regelmessig (ca hvert 3-2 min og varer mellom 30 sek til 1,5 min. Sååå det er «gøy» :banghead: Før kunne de stoppe når jeg satt meg ned, men slik er det ikke nå. De kommer også helt uavhengig av hva jeg gjør av aktivitet i forkant. Så selv ved hvile kan de kom, noe som er veldig upraktisk når jeg er i «nesting» modus. Men de påvirker definitivt hverdagen og jeg må av og til stoppe opp og puste meg gjennom. Har dog aldri hatt hetetokter samtidig, men mulig det kommer ifbm at du også var i aktivitet?

Høres meir ut som nervesmerter slik som lightning crotch❤️ kynnere er ikkje smertefulle slik, iallefall ikkje vanlig at dei er det :happy:
Skjønner! Ja, jeg mente å ha lest at kynnere vanligvis ikke skulle være så vondt. Da er det ikke sikkert jeg har hatt noe kynnere så langt :angelic:

Back
Topp