Kynnarar

*Joha*

Gift med forumet
Har den siste tida fått kynnarar kvar gang eg er i aktivitet. Dersom eg går tur er magen knallhard heile tida. Er det andre som har det på samme måte? Hadde kynnarar forrige gang og, men då var det meir sånn sporadisk, ikkje kvar gang eg var i bevegelse. Ser for meg at det kan bli ganske ubehageleg å jobbe dersom det fortsetter sånn. Er forresten 28 veker no.

Jeg har også kynnere, men ikke konstant...sånn av og til. Hadde oftere kynnere og strekksmerter da jeg jobbet fult (jobber i barnehage)...det ble ganske ubehagelig, så jeg har gått ned til 50%. Fungerer MYE bedre!

Jobbar sjølv som lærar, så det blir mykje ståing, gåing og bøying i løpet av dagen. Skal ned i 70 % stilling frå onsdag, men blir likevel lange dagar med mykje bevegelse. Ikkje lett å holde følge med 6-åringar i denne tilstanden...

Jeg hadde det sånn i begynnelsen, og nå er det tilbake. Til tider er magen mer stram gjennom et døgn, enn avslappet. Derfor, og siden jeg har bekkenløsning, er jeg nå sykmeldt 100% med diagnosen "svangerskap høyrisiko". Jeg er journalist og klarte altså ikke å jobbe 50 % en gang (hadde bare rolig arbeid på slutten)

Må legge til at kynnerne mine blir hyppigere etter sex, hvis vi ikke har brukt kondom... [:(] Prostaglandinet i "det-du-vet" setter dem i gang.
Snakk med legen din så fort som mulig, for det kan hende du trenger sykmelding!

Tenkte eg måtte ta ein telefon til jordmor i morgon, ja. Er jo litt plagsomt. På ein måte håper eg på sjukemelding, sidan dagane på jobb er så travle, men på samme tid trur eg det kan bli veeeldig kjedeleg å vere heime og...

Jeg har det og sånn, kynnere hver gang jeg beveger meg litt. Men de kommer og går da, ikke konstante. Hadde det sånn forrige graviditet også, så tar det med ro.

Jeg har også kynnere når trener, reiser meg fort opp eller går tur. Det går som regel over etter en liten stund..
Så lenge jeg ikke har vondt fortsetter jeg videre med god samvittighet

Jeg har også masse kynnere.. Får de ofte på jobb og er i aktivitet ja.. Ganske ubehagelig.. Fikk beskjed av legen om å stresse ned, ikke at det er så lett alltid.

Men er det ikke bare positivt med kynnere så lenge de ikke er vonde? Livmora som trener seg opp eller hva det var...

cocochanel: Det har jeg hørt. Den gjør seg klar!

Sniker litt[;)] Kynnere er positivt! Trener opp livmoren til fødselen..

Ja, selvsagt er det bra å ha de, men man skal følge godt med på de om de blir veldig hyppige og regelmessige, for det kan føre til for tidlig modning i livmormunnen. Jeg har hatt veldig hyppige (15 pr time, med 3-5 min mellom) hver kveld i tre dager nå, og fortsetter det, må jeg undersøkes for å være sikker på at det ikke har skjedd noe utvikling der inne.

Hyppige kynnere ER mao grunn til 100 % sykmelding. [:)] Så si fra til legen deres, dere som har det. Og følg med på de. Det er ikke farlig, men blir de kraftigere, vonde og lengre, må dere ringe føden.

Back
Topp