Kyllingsuppe

Rufsa

Glad i forumet
Noen som har lyst til og dele en god oppskrift på kyllingsuppe med meg?

Jeg hadde en oppskrift tidligere, men finner den ikke... Den var det purre, paprika, fløte og creme fraiche + mer jeg ikke husker. Den var litt hot.

Rebecca85 skrev:
Her har du oppskriften på verdens beste kyllingsuppe den liker både store og små og den er rask og enkel å lage.

Verdens beste kyllingsuppe

Prøver denne, den så digg ut:):)
Hva er litt fløte?

Lykken_er_to skrev:

Rebecca85 skrev:
Her har du oppskriften på verdens beste kyllingsuppe den liker både store og små og den er rask og enkel å lage.

Verdens beste kyllingsuppe

Prøver denne, den så digg ut:):)
Hva er litt fløte?

Jeg har bare helt oppi litt jeg, bare å smake seg til du får rett smak..mer krydder eller mer fløte osv har vel blitt rundt halv desiliter tenker jeg..liker litt fløte smak på den

Min favoritt, litt thai-aktig.. Kyllingfilet i biter stekes i sesamolje. Tilsett en rødløk i båter, rød paprika i strimler og et par røde chili i biter. Jeg tar ut frøene. Hell over ca halv liter vann, 2 kyllingbuljongterninger og 2 bokser lett kokosmelk. Kok opp. Ha i ca 1 ss revet ingefær, og skall og saft av 2-3 lime. Litt sukker, smak til med salt og pepper. Rett før serv har du i en neve hakkede cherrytomater, 3-4 vårløk i biter og en neve frisk koriander. Server med kokt ris til, evt brød.

Back
Topp