Kyllingsalat

annkiann

Forelsket i forumet
Noen som har en god "oppskrift" på kyllingsalat? Er lei den ordinære med salat, agurk og tomat........ Og gjerne en god dressing til!

Jeg bruker kylling i pastasalat, med osteterninger i tillegg, men ellers er det jo det "kjedelige" med salat, tomat, agurk, papirika...

Dressing kan jeg ikke hjelpe med, for det bruker jeg ikke...

Jeg bruker pasta, kyllingbiter(skjærer kyllingfilet i biter og steker med salt, pepper og kyllingkrydder, legger de på papir så en del av fettet går av), agurk, mais, cherrytomater, salat og rasper ost og har nedi. Så bruker jeg gresk dressing. (knorr dressing mix, fåes kjøpt i 3 pakning)

Og ved siden av serverer jeg mini flutes fra hatting(fine rundstykker) med hvitløkssmør ved siden av, slik at de som vil ha smører på selv.
Nam nam [8D]

Couscous er et fint alternativ til pasta i salat.

De knorr dressingene som skal blandes med olje eller rømme/creme fraiche er gode ja, finnes i flere varianter :)

I tillegg til de alternativene her, kan du jo ha aspargestopper, champingjong, oliven, sukkererter og alt ant du liker i. Og gjerne ha blandet salat, feks ruccola, hjertesalat, isberg osv.

Jeg har ofte et kokt egg pr pers i salat når jeg lager til middag eller lunch, det metter. Eplebiter eller vannkastanjer vil gi litt ekstra sprøhet. Vannmelon kan også brukes.

sist jeg spiste det fikk jeg servert oppi : salat, kylling, eplebiter, agurk, rødløk, paprika og brød [:)]

Jeg lager kyllingform med creme fraishe, hønsebulljong, ost og hvitløk, og kyllingfilet i biter. steker det i ovn 30-40 min og avkjøler..

Så bruker jeg ris eller pasta, og salat, sa blir "sausen" fra kyllingformen en saus og blander seg på alt..

KJEMPEGODT!

jeg lager en stor bolle med salat, så spiser jeg det som frokost, middag og alt:P

*Kylling(enten kyllingfilet eller grillet kylling(ta vekk skinnet da))
*Pasta (kokt)
*Stangselleri
*Epler.....
*Rosiner
*Ananas
*Cashew nøtter

Alt kuttes oppi fine biter.

Så lager jeg en saus av fløte, karri, hvitløk, ananassaft fra boksen, salt og pepper. Kokes, avkjøles og blandes med resten.

Rosinene og nøttene bør tilsettes rett før servering, eller blir de veldig myke!

ORIGINAL: mita89

Jeg lager kyllingform med creme fraishe, hønsebulljong, ost og hvitløk, og kyllingfilet i biter. steker det i ovn 30-40 min og avkjøler..

Så bruker jeg ris eller pasta, og salat, sa blir "sausen" fra kyllingformen en saus og blander seg på alt..

KJEMPEGODT!

jeg lager en stor bolle med salat, så spiser jeg det som frokost, middag og alt:P

den må jeg lage nå![8D][:D]

Kyllingfilet i biter krydret med hvitløkspulver og paprika krydder,bacon terninger,pastaskruer,kinakål.krutonger,ananas,purre og pinjekjerner.
Dressing lager jeg av rømme med masse hvitløspulver og paprika krydder!

Jeg lager en salat som jeg spiste myyyye da jeg bodde i USA. Mandarin Chicken Salad.. 

Den inneholder:
Kylling (1 kg)
Blå druer (ca en sånn "boks")
Stangselleri (to-tre stenger)
Hermetisk mandarin (1 boks)
Mandelflak (ca en halv stor pose)
Majones (1 pakke)
Sitronsaft (liten dæsj)

Skjær kyllingfileter i biter og stek dem. Krydre med salt og pepper.
Ha selleri, druer, mandarin og mandelflak i en bolle og hell over kyllingbitene når de er avkjølt.
Ha i majones, litt av saften av mandarinene og litt sitronsaft og rør til alt i bollen er dekt av "sausen".
Har ikke noen spesifikk oppskrift på mengde, men jeg lager stort sett av 1 kilo kylling når jeg først lager den. Salaten holder seg i mange dager i kjøleskapet.

Salat med grillet kylling (kald eller varm) i biter, soltørket tomat og pesto som dressing er kjempegodt.
Ellers salat og grønnsaker etter ønske.
Server foccaca-brød til.

Back
Topp