Kyllingfilet - trenger inspirasjon

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022
Skal ha min mor og far til middag til helga, og har en stor pakke kyllingfilet jeg har planer om å trylle om til noe fantastisk [8D]

Men, i ammetåka har kreativiteten bare tatt ferie, og jeg klarer ikke en gang få hjelp av google! Aner virkelig ikke annet å søke på enn "kyllingfilet oppskrift", å det var altfor vidt til at jeg klarte å få noe ut av det i min tilstand [8D]

Så, vil noen dele? En ikke så altfor komplisert oppskrift med kylling i litt store biter, kanskje med grønnsaker og ris blandet i eller evt som tilbehør. Tar gjerne en utfordring med litt spennende ingredienser [:D] Har tidligere servert dem bare stekt filet med bretagnesaus og grønnsaker, og hadde vært litt greit å vise at jeg tross alt har litt fantasi (iallfall jukse med til det ved hjelp av andres fantasi [8D])

Lagde gryte med kyllingbiter, soppsaus, masse sopp og løk i til gjestene forrige helg, så vil liksom ikke ta den en gang til [8D]

4 stk kyllingfiléter

Fyll:
1 pk fetaost(i helt stykke, finnes på rema 1000),
1 dl pinjekjerner
2 fedd hvitløk(finhakket)
1 rødløk(finhakket)
1 dl soltørkede tomater(finhakket)
2 ss parmesanost(revet),
basilikum
salt og pepper.

Rist pinjekjernene på pannen. Stek hvitløk og rødløk blanke i litt olje.Både pinjekjerner og løkblandingen blandes sammen med resten av av ingrediensene. Fyll kyllingfilétene med dette(lag en liten lomme i kyllingen), ha litt fyll inni, spar noe til seinere.
Brun kyllingen først i pannen før du setter det i en smurt, ildfast form. Ha resten av fyllet på toppen på filéten.
Stekes i ca 30 min på 175 grader.

Serveres med ris(eller couscous) og salat.

Fantastisk!!

Dette skal prøves, det er sikkert og visst [:D]

Tusen takk, akkurat hva jeg var på utkikk etter!!

ORIGINAL: KonTrolla

Fantastisk!!

Så bra at jeg kunne hjelpe[;)] Er knallgodt!!

Hjemmelaget lapskaus med kyllingfilet - SKIKKELIG snadder!

Ellers så er kyllingfilet brukenes til ALT man ellers bruker okse eller svin til - det er KUN fantasien som setter grenser.

Stek kyllingfileten litt på begge sider, snurr rundt en skive bacon - legg filetene til videre steking inne i ovenen.
Server med feks ris, kantarell/champignongsaus og masse grønnsaker!? Snadder :)

ORIGINAL: Ophelia

Fantastisk!!

Bare en liten ting.. Det blir ikke tørt uten en saus? Sikkert ikke, men bare lurer litt høyt [:D]

ORIGINAL: CamillaN

Hjemmelaget lapskaus med kyllingfilet - SKIKKELIG snadder!

Ellers så er kyllingfilet brukenes til ALT man ellers bruker okse eller svin til - det er KUN fantasien som setter grenser.

Stek kyllingfileten litt på begge sider, snurr rundt en skive bacon - legg filetene til videre steking inne i ovenen.
Server med feks ris, kantarell/champignongsaus og masse grønnsaker!? Snadder :)

Mmmmm... Det var gode tips! Det blir neste gang [:)]

Er egentlig ganske "flink" til å bruke den fantasien, men det er så lite søvn for tiden, at hjernen har tatt ferie [:D]

ORIGINAL: Ophelia

Fantastisk!!

Bare en liten ting.. Det blir ikke tørt uten en saus? Sikkert ikke, men bare lurer litt høyt [:D]

Neida, det blir ikke det, pga det kommer litt væske fra de soltørkede tomatene,+ at kyllingfiléten avgir jo noe væske. I tillegg så skal jo formen smøres med olje. Det har ikke blitt tørt når jeg har laget det iallefall[;)]

Ta å kutte filetene opp i terninger ta de på syd sammen med grønnsaker(evt paprika,sopp,løk) steke de eller grille de servere med salat og bakte poteter

Back
Topp