Kyllinger farlig?

minnimi93

Flørter med forumet
Heisann, jeg har ei venninne som har klekket frem 11 nydelige silkekyllinger.
Har såklart lyst å besøke henne og kose på disse små pelsdottene, men trenger informasjon om det er trygt. Har Google meg grønn og finner liksom ikke noe konkrete svar på om det er farlig.

Det jeg lurer på er om små kyllinger kan være bærere av listeria eller andre farlige bakterier?

Jeg tar Ingen sjanser, så om det er en liten sjanse for det så drar jeg ikke på besøk med det første.

@Mor33 Du bor vel på gård? Har du vært borti eller har kjennskap til dette? :Heartred

Ingen fare :) men det er klart, om du har åpne sår på hendene feks ville jeg kanskje tatt på hansker siden du ikke er vant til bakteriefloraen.. Men jeg ville ikke vært bekymra. Jeg tar i både høner og møkk hver dag, frisk som en fisk :happy093

Ingen fare :) men det er klart, om du har åpne sår på hendene feks ville jeg kanskje tatt på hansker siden du ikke er vant til bakteriefloraen.. Men jeg ville ikke vært bekymra. Jeg tar i både høner og møkk hver dag, frisk som en fisk :happy093
Kunne ikke sakt det bedre. God hånd hygene kan være kjempe her også. Ikke ta på fjes etter dyrene er tatt på, og hendene er vasket.

Back
Topp