Kylling som har gått ut på dato

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hvor lenge kan kylling ligge over utløpsdatoen, i åpna forpakning?

Har en kyllingfilet igjen fra en pakke jeg åpna idag. Hadde tenkt å bruke den siste til middagen i mårra. Men så ser jeg at den går ut i dag. Ville dere latt den ligge i åpna pakke med plast over, til i mårra liksom...?

Ehh. Nei. Kylling synes jeg somregel er minst på grensen den dagen det går ut, og i åpnet pakke lenge før. Hadde varmebehandlet den før oppbevaring til i morgen

Nei. Jeg pleier ikke å være supernøye med dato, men kyllingfileten taper seg utrolig fort når du har åpna pakken! Så tilbred heller nå :)

Kylling er noe du absolutt ikke burde eksprimentere med... Har den gått ut har den gått ut og åpnet pakke homder max 1 dag i kjøleskap...

Nei. Ville slengt den i fryseren og tatt den opp igjen i morgen.

Du får lukte på den

Nei kylling holder som regel ikke, hvertfall ikke i åpnet pakning.

En sånn konteiner-røver sa at kylling som lukter promp er OK, lukter den bæsj er den ikke OK :p

Er pakka åpna så dropper du den:) hadde den eks vært fryst hadde det gått bra:) (ikke om det hadde gått et år etter utløpsdato men noen uker)

Jeg ville stekt/tilberedt alt og så hevet det som var igjen i kjøleskapet. Jeg legger aldri åpnet kyllingfilet i kjøleskapet igjen, fryser det ned isteden, selv om det er lenge til den går ut.

Back
Topp