kylling-kjøttdeig

mille.

Gift med forumet
i går tinte jeg en kylling-kjøttdeig som jeg har hatt i frysen en liten stund, den har gått ut på dato for nesten en mnd siden. kan jeg bruke den i dag eller skulle jeg brukt den med en gang jeg hadde tint den??
vil ikke ende opp 

ORIGINAL: Mamman til Emil

Jeg ville nok ikke ha spist den.. Men nå er jeg kjempeskeptisk til KYLLING som har gått ut på dato og da..[8D]
Lukter det noe av den da?

Hadde du spist den rett etter tining hadde den vært helt fin tror jeg[:)]

var litt det jeg også tenkte.... [&:]

hmmm ikke godt å si, hvordan lukter den og ser den ut?
man merker egentlig ganske fort om det ikke er bra...

ville kanskje latt være...

kylling lukta no uansett forferdelig.... når ej kjøpe kyllingfile å åpna den for å bruke den samme dag... E like før ej kasta opp kvar gong ej...  [:'(][:'(] men smaka veldig godt når det e ferdig tilberedt da...[:D][:D]

Men trur ikkje ej ville satsa på opptint fra igår... hadde det vør samme dagen so ja....[:)]

den gikk nok i bosset ja!! [:'(]

har hørt at all mat som er frosent skal tines i kjøleskap og det tar hvert fall et døgn her hos meg om ikke 2..og det er like brukanes det..men det har jo ikke godt ut på dato da..(kaster alt som har godt ut på dato jeg,utrolig skeptisk)

Dersom den gikk ut på dato i fersk tilstand og du frøs den, ville jeg uansett kastet den. Men om det var ferskvare og du frøs den FØR den gikk ut på dato og at den nå var gått ut på dato, skal den være god som ny selv om den har stått og tina et døgn!

Back
Topp