Kylling-allergi?? Går det an???

Horomonella

Gift med forumet
Hver gang jeg spiser kylling, det kan vere grillet kylling, kyllingfilè, kyllinglår, kyllingvinger eller kylling-gryte, om jeg lager selv eller spiser ute så blir jeg så HEL****`s vond i magen! Får så vondt at jeg tror jeg skal daue!! Men likevel fortsetter jeg og spise kylling, for det jeg kan liksom ikke helt få meg til å tro at jeg kan vere allergisk mot kylling heller..

Noen som vet om det går an? eller har noen som helst ide om hva det kan vere jeg ikke tåler?

ORIGINAL: mie83

hva slags krydder er brukt...? mulig du reagerer på et stoff som er brukt i krydderblandinger, som ofte brukes i ferdiggryter også...det kan stå som glutamat, smaksforsterker og gjærekstrakt, forskjellig navn på samme ting... er det noe du pleier å spise til kyllingen som du alltid spiser til sånt? hmmm...

har også tenkt på at det kan vere noe med krydderet, men jeg bruker så mye forskjellig krydder og noen ganger krydrer jeg ikke i det hele tatt.. bare lager saus og har kyllingen i sausen. Har tenkt på det med tilbehør også.. Men det må vere kyllingen, for alt annet kan jeg spise uten og bli dårlig. Skjønner det ikke altså..

ORIGINAL: linan

Jeg har det nesten på samme måte som deg når jeg spiser kylling. Blir først uggen og kvalm,så får jeg "krampelignende" smerter i magen. Jeg har fått påvist matintoleranse. Så ja,det går ann å reagere på kylling,som alt annet.

Det er akkurat sånn jeg også har det!! Fader og, jeg vil ikke vere matintolerant!! Hvor finner man ut av det da?

ORIGINAL: Hebra

hva slags krydder er brukt...? mulig du reagerer på et stoff som er brukt i krydderblandinger, som ofte brukes i ferdiggryter også...det kan stå som glutamat, smaksforsterker og gjærekstrakt, forskjellig navn på samme ting... er det noe du pleier å spise til kyllingen som du alltid spiser til sånt? hmmm...

har også tenkt på at det kan vere noe med krydderet, men jeg bruker så mye forskjellig krydder og noen ganger krydrer jeg ikke i det hele tatt.. bare lager saus og har kyllingen i sausen. Har tenkt på det med tilbehør også.. Men det må vere kyllingen, for alt annet kan jeg spise uten og bli dårlig. Skjønner det ikke altså..

hmmm, lager du sausen heeelt fra grunnen av? eller bruker du buljong eller pose? er smaksforsterker i det også... men det er mulig å være intolerant mot kjøtt... hvordan er det med korn da? går det greit å spise? tenker sån at kylling spiser som regel det da... fins folk som ikke tåler korn så godt som også slår utpå egg.. pga høna har spist korn..

Har ikke hatt noe problem med korn, men tåler ikke eple-nekter, tropisk nekter, appelsinjuice, saft ++ Da får jeg like vondt i magen. Kan det vere e-stoffer eller sånnt jeg reagerer på da?

Jeg hadde alvorlig matforgiftning, type kyllingbakterie (husker ikke nå hva det heter, clampybactia eller noe slikt), for fire år sia, og har etter det, hatt problemer med å spise kylling.

Jeg har det nesten på samme måte som deg når jeg spiser kylling. Blir først uggen og kvalm,så får jeg "krampelignende" smerter i magen. Jeg har fått påvist matintoleranse. Så ja,det går ann å reagere på kylling,som alt annet.

Det er akkurat sånn jeg også har det!! Fader og, jeg vil ikke vere matintolerant!! Hvor finner man ut av det da?
Jeg har hatt mye magesmerter opp gjennom årene,og vært mye inn og ut hos lege. Evt. tarmsykdommer ble utelukket ved hjelp av prøver. Jeg har prøvd eliminasjondietter,og det har selvfølgelig blitt tatt blodprøver av meg.

Skikkelig omfattende med andre ord..  [&:] Uff, håper og tror at dette går over hver gang jeg spiser kylling, men det viser seg gang på gang at jeg får like vondt. Etter fire mnd. med magesmerter er det vel kanskje på tide å ta kontakt med lege...

hmmm... vent litt, jeg har en liste et sted over hva man skal være obs på om man ikke tåler en ting, som f.eks er man allergisk mot ananas bør man være forsiktig med lateks... skal slå opp å se om det står noe her...

Takk [:D] 
har hatt noe kost og ernæring + råstoff på skolen, men ikke nok til å kunne så veldig mye..

hmmm...eneste jeg finner er om eple... at man kan være litt obs på andre frukter og planter i rosefamilien(som eple er)... det står: alle typer eple samt villeple og pære. bær: bjørnebær, boysenbær, loganbær, bringebær, Roser: slåpe, jordbær, nype, Stenfrukter: mandel,aprikos, kirsebær, nektarin, fersken, plomme/sviske...

men kan være noe med krydderet... er det jeg tenker, mulig paprika som er ganske mye brukt.. kan også være overfølsomhet mot typer e-stoffer ja.. hmm, kan ikke du sjekke hva som står på ingredienslistene litt, og skrive ned så kanskje jeg kan finne ut litt mer av det[:)]

Skal gjøre det om en liten stund, må bare hive små`n i seng først [:)]

hmmm...eneste jeg finner er om eple... at man kan være litt obs på andre frukter og planter i rosefamilien(som eple er)... det står: alle typer eple samt villeple og pære. bær: bjørnebær, boysenbær, loganbær, bringebær, Roser: slåpe, jordbær, nype, Stenfrukter: mandel,aprikos, kirsebær, nektarin, fersken, plomme/sviske...

men kan være noe med krydderet... er det jeg tenker, mulig paprika som er ganske mye brukt.. kan også være overfølsomhet mot typer e-stoffer ja.. hmm, kan ikke du sjekke hva som står på ingredienslistene litt, og skrive ned så kanskje jeg kan finne ut litt mer av det[:)]

Skal gjøre det om en liten stund, må bare hive små`n i seng først [:)]

ok, du må ikke gjøre det nå altså, jeg er innom her bare sånn innimellom ikveld, skal pynte til jul, men du kan jo enten skrive det opp her, eller sende på pm så ser jeg det etterhvert[:)]

Okei! Du skal få lov å pynte vettu, kan sende pm når jeg har fått skrevet det ned jeg [:D]

Back
Topp