Heeei!
Så koselig å bli tenkt på [:D]
Jeg har vært på sykehuset en gang for å få tidlig ultralyd (var 7+5). Der så vi (legen + oss) et fantastisk lite knøtt med bankende hjerte, og vi syns vi så morkaka ligge helt øverst og litt bak i livmoren. Gjett om jeg ble glad!! Det var omtrent så langt unna åpningen som det går an [:)]
I tillegg tok de en GBS bakterieprøve (samme som streptokokk B). Jeg fikk nemlig påvist en kolonisering av denne i morkaken sist (men den hadde ikke noe med morkakeløsningen å gjøre). Det er visst en del kvinner som er bærere av denne bakterien, og den kan være farlig for mor og barn om man har utbrudd/utviklet sykdom. Derfor ville de denne gangen kontrollere om jeg er bærer av denne bakterien allerede fra starten av, eller om det hadde vært noe som kom senere hvis det hadde blitt oppdaget da.
Denne prøven var positiv, så er altså bærer av denne. Mange har bakterien i seg uten å utvikle sykdom, og da er det ikke farlig. Om jeg hadde det med MAiken vet jeg ikke, for det blir ikke testet normalt.
Satser på at den ikke bryter ut, men hvis jeg skulle bli dårlig eller no har jeg en mulig årsak som er lett å finne ut iallefall [:)]
Utenom dette kommer jeg ikke til å bli fulgt opp noe nøyere enn andre. Som de sa, alt ser normalt ut nå, jeg har hatt et normalt svangerskap bak meg, og det som skjedde med Matias var bare MAKS uflaks. Det er ikke en "følgefeil" eller større sansynlighet for at det skal skje med meg igjen fremfor med en hvilken som helst annen person.
Har enda ikke vært til første svangerskapskontroll. Legen hadde ikke noe ledig før 7. desember (og da enkelttime bare), og da er jeg 11+6. Kjenner jeg trenger noe bekreftelse på at ting er bra snart, så håper virkelig jeg får høre hjertelyden. Har også tenk å bestille jordmortime imorgen, og håper jeg kan få en før jul. Skal spørre iallefall, og leke litt ekstra nervøs[;)]Selvom det ikke er noe som tyder på at noe er galt eller har skjedd, så er det mange tanker i bakhodet altså...
Men sånn ellers er formen grei nok (bortsett fra forkjølelsen akkurat nå [;)]) Tåler stadig lukter bedre, og kvalmen holder seg på et svakt nivå om kvelden nå. Håper det bare forsvinner mer og mer ettersom dagene går nå [:)]
Oi, ble langt dette...
Hvordan er formen din da? Har kvalmen kommet på besøk?