Kviseutbrudd

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
hei!

Har de siste mnd fått et skikkelig kviseutbrudd på ryggen, ser ikke ut!:( Aldri vært plaget med dette før, har hatt ein del kviser i ansiktet de første mnd av graviditeten alle gangene, men dette tar kaka.. noen andre som sliter med det samme? Tips/råd? Evt noe jeg kan bruke?

Huff[emoji37] få hjelp til å rense huden på ryggen i allefall en gang pr dag og bytt laken på sengen ofte er vell standardtips til mennesker som er plaget med akne på ryggen.
Er nok hormonene som gjør dette. Kanskje ta det opp med legen, kan jo være det er noe legen kan hjelpe deg med?[emoji4]

Jeg har vært plaget av sånt tidligere, og det er rensemidler som hjelper selv på hormonrelaterte kviser. Ting som har hjulpet meg;
Lush selger en såpe ( https://www.lushnorge.no/produkt/ansikt/renseprodukter/coal-face ) som er kjempefin mot uren hud på kroppen.

Ellers er det viktig at du unngår for fete kremer, og satser på fuktighetskremer og solkremer som er vannbaserte. Jeg bruker ofte bare aloe vera i stedet for fuktighetskrem.
Sollys har hjulpet ganske mye tidligere på mine hormonrelaterte kviser.

Desverre er midlene leger skriver ut, alle sånt som man bør unngå under graviditet, så tror ikke de kan hjelpe, selv om det ikke skader å høre med de.

Jeg hadde en haug med svære kvisekaker på skuldrene og i ansiktet under første svangerskap. Så ikke ut[emoji22] fikk utskrevet et middel fra legen som var trygt å bruke, men husker ikke hvilket. Holdt det litt i sjakk. Det gikk over en måneds tid etter at jenta var ute

Jeg hadde også ryggen full ved forrige svangerskap. Dårlig trøst nå, men de ble helt borte uten arr. Har fått litt kviser nå også, men håper det tørker ut når det blir sommer og sol.

Huff, ja jeg merker at det er skikkelig kjedelig nå når det går mot sommer! Har masse i nakken også, ser ikke bra ut med strikk i håret!:/ får vel høre med legen neste gang jeg er der, blir lite fristende å gå i sommerklær sånn som dette her.. takk for svar:) håper det gir seg snart!

Back
Topp