Kvisetryne!

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hater virkelig å være gravid (akkurat nå)!

Er drittlei kvalmen, trettheten og ikke minst kvisene jeg har fått i ansiktet.

Er nesten redd for å se meg selv i speilet. Pleier aldri å ha kviser til vanlig, men i dette svangerskapet har det virkelig tatt av. Det er ikke en eller to små, de er GIGANTISKE! Snart har de erobret hele ansiktet mitt.

Noen som har tips til effektive triks for å bli kvitt dem?

Har jo ikke lyst å vise meg ute blant folk sånn som jeg ser ut nå. Tror kanskje pizzatryne kan være en dekkende beskrivelse. De som sier at gravide kvinner gløder og ser fantastiske ut, de har virkelig ikke møtt meg!

Går å daffer hjemme i kosebukse, håret i en tutt og magen eser utover samtidig som kvisene popper fram som ugress i blomsterbedet mitt..

Ja.. Det var dagens klage! Sorry folkens...

Sjekk med legen din om du kan få noe mot kviser selvom du er gravid :-) gikk selv på tetracyclin før vi begynte prøvinga men det kan man ikke gå på som gravid men fibnes sikkert nooooe :-) skal sjekke selv når jeg skal til legen igjen for jeg gar det som deg.. er helt grusomt

*Snuppe født september 2011*
*Håper på 2014-baby*

Jeg mener at siden det er hormonellt ,så må det bare gå sin gang.Det kan være lurt å være ekstra nøye med hudpleierutinene.Rens ansiktet morgen og kveld,og bruk en god tilpasset fuktighetskrem,slik at det ikke blir værre lissom.Peeling et par ganger i uken for å fjerne døde hudceller er nok heller ikke så dumt. Evt kan man bruke en leiremaske som dyprens en gang i uken. :)Om det er en trøst er du ikke alene om å være "kvisetryne. ;) Har fått en del jeg og,spesielt på haken. :PTett med kviser der :P

Det med at gravide gløder tror jeg noen må ha diktet opp altså, hehe. Uvelkomne kviser her også! Sist gang ble det bare verre frem til halvveis, når lillebror presterte å fortelle meg at jeg så ut som en fjortis med alle kvisene ;) svigerinna mi og har slitt hele svangerskapet, tross nøye fukt/rens rutiner... Heldigvis blir ansiktet normalt i april :D

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg merker også forskjell på huden min. Jeg har bestilt meg hudpleie neste uke jeg av den grunn ;) Tror det er fint om du invisterer i god rens og krem, det kan hjelpe :)

Jeg merker også forskjell i hodebunnen. .flasser og tørr hodebunn.
Tørkervut vel etter denne spyperioden :(

Hehe, jeg sa det til sambo her om dagen:" Grunnen til at de sier man gløder når man er gravid, må være pga av fet hud":P

Haha! :) Unnskyld at jeg sier det, men det hjelper faktisk å høre at andre sliter med det samme :P Føler meg ikke akkurat lekker for tiden..

Til alle kvisetryner hehehe... :D jeg er et selv :) Jeg fikk anbefalt å ta ekstra mye omega 3 i svangerskapet ikke minst vitamin D. Det fukter og styrker huden innenifra.

Det som er hormonelt må ut! Men som andre skriver her er det viktig og pleie huden ekstra bra i svangerskapet og jeg legger til her, at det man tålte før svangerskapet er ikke sikkert man tåler nå av både kremer, sminke, rens etc. Som regel er det gratis med hudanalyse på hudpleieklinikker som kan gi råd videre ang produkter.

Huden er vårt største organ og vårt ytre imunforsvar og skal behandles bra! Ofte forteller kvisene i ansiktet oss om tilstanden inni kroppen vår og noen ganger må vi bare leve med kvisene.

Jeg gikk fra sensitiv tørr hud til en helt ekstremt tørr men allikevel oljet hud og har måttet bytte ut samtlige hudpleie produkter. Jeg kunne også bare kaste gamle sminkekoster, de er en bakteriebombe, selv etter vask var ikke huden min fornøyd med den.

Nå bruker jeg solfaktor, mascara og svært lite annet.

Jeg har mye brukt tea tree oil når jeg har hatt problem hud og det har fungert fint for meg, den finnes i alle varianter. Er usikker på om den har noe effekt på svangerskapet men det tviler jeg veldig sterkt på at den har siden den er fra body shop.

Det er heller ikke bra og skrubbe huden for mye! Husk at huden skal opprettholde sin naturlige flora og ph. MAKS en gang i uken, og dyprens skal en heller ikke utsette huden for, for ofte. Da holder det med rens morgen og kveld fra en mild men effektiv hudpleieserie. Kan anbefale Elixir som er uten parfyme og parabener.

Det er også viktig og ikke irritere huden med å klype og klemme på kvisene for ofte er de så dype at de bare er en betent hevele i ansikte uten "fyllmasse". Vask alltid ansiktet med varmt vann for å åpne porer og kaldt vann for å lukke porer.

Opplevde hvertfall stor bedring etter at jeg kastet ut det gamle og kjøpte nye tilpassede produkter for huden min :)

Back
Topp