Kviser på baby

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hei Elin!
Datteren min er fire uker og full av røde kviser, hun ser ut som en tenåring i ansiktet. Femten stk i ansiktet og i hodebunnen er hun også rød, tørr og kvisete. Skal det være sååå ille?
 
Det er helt normalt! Jenta mi har bare hatt ett par, men vet om andre babyer som omtrent har vært dekt. Det er hormonelt og helt ufarlig! =)
 
Det er helt normalt! Jenta mi har bare hatt ett par, men vet om andre babyer som omtrent har vært dekt. Det er hormonelt og helt ufarlig! =)
Ah, good to know! Hun har jo like mange kviser nå som jeg har hatt tilsammen i hele mitt liv!
 
Hei!
Det er veldig vanlig at nyfødte får kviselignende utslett, og at dette kommer noen uker etter fødselen. Tuseltte har mange navn,- det kalles ekse. melkeutslett, varemutslett og rev. Utslettet er hormonelt betinget, og vil sannsynligvis gå og komme noen uker framover. Det vil gå over uten behandling. I sjeldne tilfeller kan utslettet ha sammenheng med eksem, men da vil det være forbundet med kløe og svært tørr hud. Er du i tvil og dersom utslette forverrer seg, kan du evt. gå på helsestasjonen for å få noen til å se på det. Ønsker dere en god tid framover for deg og barnet! beste hilsen Elin.
 
Takk for svar! Hun virker overhode ikke plaget, så er ikke redd for at det er eksem:) Har jo sett det på andre babyer, bare synes det var så voldsomt, men føler meg tryggpå at det er vanlig melkeutslett nå!
 
Back
Topp