Kviser....noen erfaringer?

Sarah78

Elsker forumet
Hei!
Noen her som har merket noen forskjell, når det gjelder kviser....etter at man har prøvd hoste saft?
Noen som har testet Salvie te?
Uff, jeg har blirr angrepet av en million kviser....over natta.....
Skjønner ikke hvorfor.....pleier vansligvis ikke plages av det...
Noe som har opplevd det samme?

Det er ikke noe annet du har spist eller reagert på da?
Jeg har også vært plaget av kviser de første 3mnd etter jeg ble gravid, og da fikk jeg en salve av legen min som skulle hjelpe (salven er egentlig for munnsår) Den får kvisene til å tørke inn med en gang. Aldri prøvd noe så effektiv som den.

Hva heter den kremen da?[:'(]

hei hei. Jeg har vært og er fortsatt plaget med kviser. Det er fortsatt litt plagsomt men ikke så ille som de 3 første mnd. da fikk jeg kviser både i ansikt på brystet og på ryggen[:@].Jeg har smurt på div kremer som skal tørke ut uten spesielt hell...men sku gjerne visst navnet på den salva for munnsår hvis den er så effektiv!!!!!

Nå er jeg på jobben og har salven hjemme i skapet. Men navnen på den kommer i kveld.

Det mest effektive rådet jeg har fått mot kviser er å vaske huden (med vanlig reint kaldt vann) flere ganger daglig..
det tørker huden ut litt, liksom..

jeg hadde også kviseproblem da jeg var gravid. Jeg så rett og slett ikke ut på ryggen..svære vonde kviser[&:] Spurte legen min om det var noe jeg kunne gjøre, og han sa jeg skulle sette meg i sola... Vet ikke hvor mye sol og varme dere har der dere er.. men her er det hvartfall bare regn og kaldt for tida..[:'(] Han anbefalte også å spise lite sjokolade, potetgull og egg....

Jeg ble angrepet av kviser over natten akkurat som deg og da jeg tok graviditets test 2 u ker senere viste den at jeg var gravid. Ikke så morsomt med kvisene da men..

JAAA!! Fytti grisen.. Ryggen og brystene ser ikkje ut!! Kom over natten det også, men det ville tydeligvis ikke forsvinne neste natt.. Man føler seg ikke mye sexy med disse kvisene altså.. *sukk*

Melder meg inn i kviseklubben jeg, hele ansiktet mitt er fullt av små røde kviser... det er helt forferdelig. Fikk noe flytende Dalacin av legen min som skal tørke de ut... men de er der fortsatt. Legen trøstet meg med at de vil forsvinne etter fødselen...om ca.4 mnd ja...huff [:'(]

Kviser er hormonelt, så det er ikke så veldig mye man kan gjøre. Men det kan hjelpe å ha et sunt kosthold med masse friske grønnsaker og masse vann, og sørge for å alltid rense huden om kvelden.
Og - OBS, OBS - selv om man har kviser så kan det godt tenkes at man trenger en fet krem eller en krem med mye fukt. Det er en vanlig misoppfatning at om man har kviser så skal huden tørkes ut! Jeg selv har i utgangspunktet tørr hud, og kan få en enslig kvise en gang i blant. Tidligere hadde jeg på "uttørkingsprodukter" på kvisene, men jeg fikk streng beskjed av hudpleieren min om å slutte med det. En krem tilpasset din hudtype (for mitt vedkommende en ganske fet en) balanserer huden og jeg får sjeldnere og mindre problematiske kviser.
Og ALDRI pirk og klem på kviser, da tilfører du bare bakterier som kan gjøre vondt verre.

Salven jeg fikk av legen min heter: LASSARS PASTA
Den er for munnsår egentlig,må fås på resept og FUNKER!!!!!!!!!

melder meg oxo inn i kviseklubben,lassars har jeg brukt i mange år(kjøpes reseptfri her),er kjempe plaget med munnsår,den e god. ellers vil jeg si at sist jeg gikk gravid hadde jeg oxo maaaaaange kviser, og fikk en gutt. sier det er hormonelt,har oxo massse kviser denne gang. vet ikke om det er en sammeheng der.

Jøss, reseptfritt?!?!?! Jeg fikk den på resept jeg da :) Men det er jo bra hvis de selger den på apoteket uten resept også, for da er det jo lett å få tak i den. Denne funker veldig på mine kviser :)

Back
Topp