Kvisekrise

shorty101

Flørter med forumet
Noen andre som sliter/har slitt med kviser i første trimester? Helt siden uke 6 har det dukket opp kviser her, så nå synes jeg det begynner å bli ille. Kjenner det tærer på selvbildet da jeg har slitt med kviser tidligere.. Brukt 2 runder med isotretinoin tabletter og blitt kvitt det på den måten. Nesten ikke hatt antydning til kviser de siste 5 årene, men nå kommer de og ser ikke ut til å forsvinne med det første. Ps: dette er mitt tredje svangerskap, men aldri slitt med det tidligere så lite erfaringer med når og OM det gir seg..

Plis si at det blir bedre når hormonene roer seg? :laughing002
 
Har ikke fått noe mer kviser denne gangen enn med de to andre, men har gått på isotretinoin selv tidligere, så skjønner det med selvbildet <3 vil håpe og tro det blir bedre når hormonene roer seg
 
Har ikke fått noe mer kviser denne gangen enn med de to andre, men har gått på isotretinoin selv tidligere, så skjønner det med selvbildet <3 vil håpe og tro det blir bedre når hormonene roer seg
Ja, da skjønner du sikkert hva jeg mener <3 Føler meg ikke akkurat så fin disse første ukene her! Kviser, oppblåst, kvalm og trøtt :laughing002 men men, blir nok litt bedre etterhvert.
 
Jeg har også fått masse kviser og uren hud! Startet ganske tidlig (uke 5-6) men nå føler jeg at det begynner å bli bedre (uke 10) så krysser fingrene.. Er mitt 3 svangerskap også, og kan ikke huske jeg var plaget av dette tidligere :rolleyes:
 
Ja, da skjønner du sikkert hva jeg mener <3 Føler meg ikke akkurat så fin disse første ukene her! Kviser, oppblåst, kvalm og trøtt :laughing002 men men, blir nok litt bedre etterhvert.

Ikke akkurat noen glansperiode dette første trimesteret nei :P Du ser nok mye flottere ut enn hva du føler deg <3
 
Noen andre som sliter/har slitt med kviser i første trimester? Helt siden uke 6 har det dukket opp kviser her, så nå synes jeg det begynner å bli ille. Kjenner det tærer på selvbildet da jeg har slitt med kviser tidligere.. Brukt 2 runder med isotretinoin tabletter og blitt kvitt det på den måten. Nesten ikke hatt antydning til kviser de siste 5 årene, men nå kommer de og ser ikke ut til å forsvinne med det første. Ps: dette er mitt tredje svangerskap, men aldri slitt med det tidligere så lite erfaringer med når og OM det gir seg..

Plis si at det blir bedre når hormonene roer seg? :laughing002
Er det to gutter du har? For det sies jo at jenter stjeler skjønnheten til mor og at man får dårligere hår og hud når man bærer jenter. Nå er det jo bare sånt man hører da, ikke noe som er basert på forskning :hilarious: Jeg har en av hver, følte meg litt mindre fresh med jenta enn med gutten kanskje.
 
Eg har også slitt mye med kviser og uren hud, og i tillegg veldig tørr i huden..føler det kanskje har begynt å roe seg litt nå, men samtidig har eg byttet ut rens og ansiktskrem, så kan jo være det også..
Men har vert mye kviser, mistet mye hår og generelt veldig tørr hud helt siden eg fant ut at eg var gravid.
 
Sliter ikke med det til vanlig, men har det nå når jeg er gravid. Er i uke 15, og ingen tegn til bedring enda dessverre
 
Føler med dere som opplever dette! Jeg begynte også å få MASSE kviser etter uke 5 (er i uke 12 nå). Hadde mye kviser i tenårene, men det roet seg da jeg bikket 20. Jeg er 30 år nå og dette er mitt første svangerskap. Det er skikkelig frustrende! Jeg renser huden hver dag, bruker minimalt med sminke, bytter putetrekk ofte, men våkner fortsatt opp til nye kviser i ansiktet, på brystet og på armene :smiley-angry016Drømmer om at huden bare går lei av talgproduksjon og tar det litt piano fremover :laughing002
 
Jeg er også blitt skikkelig kvisetryne og rundt på halsen osv.. verre nå enn da jeg var tenåring
 
Er det to gutter du har? For det sies jo at jenter stjeler skjønnheten til mor og at man får dårligere hår og hud når man bærer jenter. Nå er det jo bare sånt man hører da, ikke noe som er basert på forskning :hilarious: Jeg har en av hver, følte meg litt mindre fresh med jenta enn med gutten kanskje.
Tenkte på akkurat det samme! :D
 
Noen andre som sliter/har slitt med kviser i første trimester? Helt siden uke 6 har det dukket opp kviser her, så nå synes jeg det begynner å bli ille. Kjenner det tærer på selvbildet da jeg har slitt med kviser tidligere.. Brukt 2 runder med isotretinoin tabletter og blitt kvitt det på den måten. Nesten ikke hatt antydning til kviser de siste 5 årene, men nå kommer de og ser ikke ut til å forsvinne med det første. Ps: dette er mitt tredje svangerskap, men aldri slitt med det tidligere så lite erfaringer med når og OM det gir seg..

Plis si at det blir bedre når hormonene roer seg? :laughing002
Yes, helt krise her de siste ukene. Tåler ikke sminken jeg bruker til vanlig en gang. Dårlig hud kan virkelig gi en selvtillitsknekk:blackeye:
 
Jeg fikk kviser,munnsår, eksem utbrudd, tørr hud i ansiktet, tørt hår og følte meg generelt lite attraktiv sist svangerskap. Ut kom ei jente!
 
Back
Topp