Kvinnelig eller mannlig lege?

Mamma~Mø

Flørter med forumet
Jeg lurer på hva slags erfaringer dere har med kvinnelige og mannlige leger, særlig i forbindelse med gradivitet. Er det noen forskjell på hvordan de behandler gravdie. Er det slik at menn er mer forskiktige med oss damer - eller motsatt?

Jeg har mer positiv erfaring med manlig lege en kvinnelig lege under mine svangerskap. De få gangene jeg kom til kvinnelig så følte jeg at ho ikke tok meg alvorlig og at det var normalt å være slik. Begge gangene så klarte jeg ikke å slå meg til ro etter å ha vært hos den kvinnelige og oppsøkte en annen lege kort tid etter og begge gangene så ble jeg henvist til sykehuse som endte med igangsetting begge ganger

Jeg har også hørt at mannlige leger ofte er litt mer forsiktige når det gjelder slike dame-ting. Jeg har tenkt å bytte fastlege nå, men det er ikke så lett når man ikke vet noe om de forskjellige...

Sist svangerskap hadde jeg en fantastisk lege. Han har desverre sluttet byttet jobb. Nå har jeg en kvinnelig lege. Jeg går kun til jordmor for å si det slik...
Som sagt, man kan ikke rangere kompetanse etter kjønn.

Har bare tilfeldigvis hatt kvinnelige i svangerskapet. 

Var hos en mannlig turnuskandidat sist når jeg hadde sa. Han tok meg i alle fall på alvor, selv om jeg hadde mer kunnskap enn han... Han ringte 2 forskjellige sykehus for å sjekke hvordan han skulle reagere... :) (Litt mer enn jeg hadde forventet og ønsket...)

Fram til uke 26 (tror jeg) gikk jeg kun til fastlegen min, og har bare positive erfaringer med ham.emoticon  Etter uke 26 gikk jeg både til lege og jordmor.

Jeg har mest positiv erfaring med mannelig leger.
Har hatt en kvinnelig og det var ikke helt bra, men ikke i forbindelse med graividitet.

Det sies jo at mannelig gynokolog er "bedre" enn kvinnelig.
Har hatt begge kjønn og føler vel egentlig ganske likt der. Men føler meg mer komfertabel med kvinnelig når det er snakk om musa mi liksom emoticon

MENN, alltid! uansett hvilken lege det er snakk om. og hvertfall ved graviditet o.l
litt negativ til kvinnelige leger.

Back
Topp