kvinenne sin skyld at de blir voldtatt *link*

Jeg syns slike menn er så intelligente.

Jeg må da kunne få lov til å gå som jeg vil når som helst på døgnet uten å føle meg redd/truet

Jeg syns ikke det er kvinnens skyld i det hele tatt! Absolutt ikke!! Og jeg vet at voldtekt ikke har noe med sex å gjøre, men heller en form for makt.

Men alikevel ser jeg hvor han vil henn iht forhåndsregler med å feks fortelle hvor man er, ikke gå alene sent osv.

Ett nei er ALLTID ett nei, uansett alkohol inntak, bekledningen osv, MEN hadde det gått en seriemorder løs hadde vi alle tatt forhåndsregler.

Altså... Grusom ting å si, men jeg skal legge hodet mitt på blokka å si at, han har faktisk et poeng...
Jeg sier ikke at det er vår skyld, eller at jeg er enig med han, men vi må tenke over at den faren eksisterer, tenke over hvordan vi oppfører oss og hvilke sitvasjoner vi setter oss i.
Det er ALDRI kvinnens skyld om det skjer!
Men som kvinner, hvor faren er tilstede, må vi ta våre forhåndsregler på byen osv.
Det kan selfølgelig skje i helt andre sitvasjoner enn de jeg tenker på her, men regner med dere skjønner hva jeg mener...

Er aldri en kvinnes feil at hun blir voldtatt..

Men hadde jeg bodd i Oslo nå hadde jeg ikke sprada rundt i miniskjørt,for å si det sånn...

Jeg er ikke enig med han i det gitt.
MEN: Jeg tror at noen jenter bør tenke litt mer på oppførselen sin når de er ute på byen.

ORIGINAL: Hanane

Jeg må da kunne få lov til å gå som jeg vil når som helst på døgnet uten å føle meg redd/truet

Desverre, så kan du ikke det, for vi lever i det samfunnet vi lever i. Det hadde vært det opptimale, men nå er det ikke sånn, og da må vi faktisk ta våre forhåndsregler, enten vi liker det eller ikke...

Se det slik da: hadde du latt din 16 år gamle datter gå alene hjem fra fest på sinsen?

ikke overrasket over at det:

1. var en mann som sa det

2. var en mann av utenlandsk opprinnelse som sa det

ORIGINAL: Miss Trash a lot

ORIGINAL: Hanane

Desverre, så kan du ikke det, for vi lever i det samfunnet vi lever i. Det hadde vært det opptimale, men nå er det ikke sånn, og da må vi faktisk ta våre forhåndsregler, enten vi liker det eller ikke...

Er enig i det siste

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Miss Trash a lot

Altså... Grusom ting å si, men jeg skal legge hodet mitt på blokka å si at, han har faktisk et poeng...
Jeg sier ikke at det er vår skyld, eller at jeg er enig med han, men vi må tenke over at den faren eksisterer, tenke over hvordan vi oppfører oss og hvilke sitvasjoner vi setter oss i.
Det er ALDRI kvinnens skyld om det skjer!
Men som kvinner, hvor faren er tilstede, må vi ta våre forhåndsregler på byen osv.
Det kan selfølgelig skje i helt andre sitvasjoner enn de jeg tenker på her, men regner med dere skjønner hva jeg mener...

Men nå har han aldri sagt at det er damene sin feil. Stor forskjell på å si at det er vår egen feil og si at det kunne vært unngått i en del tilfeller..

Du har rett! Han sa ikke det...
Og jeg er helt enig i det du skrev, vi MÅ ta våre forhåndsregler, og tenke på hvordan vi kler og oppfører oss...

ORIGINAL: MalinDalin

Se det slik da: hadde du latt din 16 år gamle datter gå alene hjem fra fest på sinsen?

hadde hun gjort noe sånt så hadde jeg låst hu inne og ikke slippe hu ut igjen med det første... og hun hadde fått en lekse hun sent ville glemme, hvor jeg hadde skremt livet av henne med senarioer på hva som kunne skjedd....

Jeg skulle gjerne sett dokumentasjon på at lettkledde kvinner oftere ble voldtatt enn de som dekker til det meste. Jeg har tilgode å se en statistikk som kobler utseende/klesstil med sjanse for å bli voldtatt. Finnes dette?

Det å drikke seg sanseløs er kanskje ikke så lurt uansett, om man er kvinne eller mann, nettopp fordi man blir utrolig sårbar i en slik situasjon. Men, her bør det ikke være forskjell på hva menn og kvinner kan og bør gjøre.

ORIGINAL: *yummymummy*

Kanskje lese artikkelen før du dømmer[;)]

jeg HAR lest hele artikkelen[;)]

Det han sier er jo dette:
En del overfallsvoldtekter kunne vært unngått dersom jentene hadde oppført seg annerledes, mener Chaudhary.

Ergo ved et slik utsagn legger han ansvaret over på jentene, for det er jo de som bør oppføre seg annerledes, for å unngå å bli voldtatt.

Er enig i mye han sier. Og det er jo Politiinspektør Rhode også.
Legen sa vel ikke akkurat ordrett at det var kvinnens skyld, gjorde han vel?
Han, som mange andre, mener at det går an å begrense sjansene ved å la være å drikke seg helt dritings.

Ved lavere alkoholinntak opprettholdes konsekvenstenkningen en smule.
Kan sammenligne det litt med å sitte på med en fyllekjører. Lettere å si nei om man har drukket litt mindre.
På samme måte er det lettere å droppe snarveien gjennom den mørke parken om man har drukket litt mindre.

Det er ALDRI kvinnens feil at menn voldtar. ALDRI!!!
Men disse mennene ER der ute, og inntil noen finner en løsning på å fjerne potensielle voldtektsforbrytere, er det faktisk opp til kvinnen å ta enkelte forbehold.

Jeg er enig med  Arild Stokkan-Grande i saken jeg egentlig..
Stortingsrepresentant Arild Stokkan-Grande, i Arbeiderpartiet hevder det skjer for ofte at noen mener noe om hvordan kvinnene kler seg eller oppfører seg. - En voldtekt er alltid mannens ansvar og en kvinne skal kunne gå naken rundt i gatene uten å måtte stå i fare for å bli voldtatt, sier han.

Jeg BØR kunne gå som jeg vil, kledd som jeg vil, og si nei når JEG vil, uten at det skal komme dit at det er mitt eget ansvar. Om så jenta er så full at hun ser femdobbelt så SKAL DET IKKE SKJE, og jeg syns heller da det er de som voldtar som bør bli innelåst etter et gitt tidspunkt, ikke den voldtatte, for den voldtatte skal ikke h ansvar for at hun blir voldtatt!

JA, vi bør ha ansvar for oss selv, og passe på oss selv, men det er pur logikk. Det er uansett ikke MIYTT ansvar å sørge for at jeg ikke blir voldtatt. Da er det noe galt med verden..
AUF -leder Eskil Pedersen mener vi ikke må komme dit at jenter må kle seg annerledes eller bli mindre fulle enn gutta - For da gir vi jentene ansvaret, sier han.

Og den ETNISK NORSKE KVINNEN som også uttaler seg i artikkelen, da? Hun er jo enig i mye av det han sier.

Min far mener AKKURAT det samme.

Men han er jo mann, og fra Sverige, så han er jo skikkelig eksotisk. Og så er han ateist.

Da kan du vel utpeke hvor han har skrevet at det er kvinner sin egen feil da[;)]

Du svarte før jeg hadde rukket å legge inn det siste:

Det han sier er jo dette:
En del overfallsvoldtekter kunne vært unngått dersom jentene hadde oppført seg annerledes, mener Chaudhary.

Ergo ved et slik utsagn legger han ansvaret over på jentene, for det er jo de som bør oppføre seg annerledes, for å unngå å bli voldtatt.

Back
Topp