Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Hanane
Jeg må da kunne få lov til å gå som jeg vil når som helst på døgnet uten å føle meg redd/truet
ORIGINAL: Miss Trash a lot
ORIGINAL: Hanane
Jeg må da kunne få lov til å gå som jeg vil når som helst på døgnet uten å føle meg redd/truet
Desverre, så kan du ikke det, for vi lever i det samfunnet vi lever i. Det hadde vært det opptimale, men nå er det ikke sånn, og da må vi faktisk ta våre forhåndsregler, enten vi liker det eller ikke...
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: Miss Trash a lot
Altså... Grusom ting å si, men jeg skal legge hodet mitt på blokka å si at, han har faktisk et poeng...
Jeg sier ikke at det er vår skyld, eller at jeg er enig med han, men vi må tenke over at den faren eksisterer, tenke over hvordan vi oppfører oss og hvilke sitvasjoner vi setter oss i.
Det er ALDRI kvinnens skyld om det skjer!
Men som kvinner, hvor faren er tilstede, må vi ta våre forhåndsregler på byen osv.
Det kan selfølgelig skje i helt andre sitvasjoner enn de jeg tenker på her, men regner med dere skjønner hva jeg mener...
Men nå har han aldri sagt at det er damene sin feil. Stor forskjell på å si at det er vår egen feil og si at det kunne vært unngått i en del tilfeller..
ORIGINAL: MalinDalin
Se det slik da: hadde du latt din 16 år gamle datter gå alene hjem fra fest på sinsen?
ORIGINAL: *yummymummy*
ikke overrasket over at det:
1. var en mann som sa det
2. var en mann av utenlandsk opprinnelse som sa det
Kanskje lese artikkelen før du dømmer[;)]
Stortingsrepresentant Arild Stokkan-Grande, i Arbeiderpartiet hevder det skjer for ofte at noen mener noe om hvordan kvinnene kler seg eller oppfører seg. - En voldtekt er alltid mannens ansvar og en kvinne skal kunne gå naken rundt i gatene uten å måtte stå i fare for å bli voldtatt, sier han.
AUF -leder Eskil Pedersen mener vi ikke må komme dit at jenter må kle seg annerledes eller bli mindre fulle enn gutta - For da gir vi jentene ansvaret, sier han.
jeg HAR lest hele artikkelen[;)]
jeg HAR lest hele artikkelen[;)]
Da kan du vel utpeke hvor han har skrevet at det er kvinner sin egen feil da[;)]