Kvifor har barnet namnet sitt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Kva var det som gjorde at de valgte akkurat det namnet? :-)

Mine har dobbeltnavn, vi satte sammen ett favorittnavn hver og vipps der hadde de fått navn. :joyful:

Vi ønsket et navn som var enkelt og internasjonalt. Liam passet perfekt. :)

For jeg har alltid likt navnet. Å andre navnet er hun oppkalt etter noen

Han har to navn, det ene er oppkalling etter oldefaren sin. Også fant vi et annet navn vi begge likte, som passet med fornavnet, så da ble det et dobbeltnavn :)

Foordi det var det vi likte og som var utfra våre kriterier
Ikke dobbeltnavn
Ikke langt
Skal kunne bli voksen med det nsvnet +++

Jeg ville ha Liam og samboer Wille så da ble det William :) han passer godt til navnet og vi er superfornøyde! Så har han to mellomnavn oppkalt etter farfar og morfar!

Jeg likte navnet, så foreslo jeg det for mannen. Han syns det klinget bra :)
Hun heter Jennie :)

Eldstn fikk navn i det øyeblikket han kom. Bare visste at dette skulle han hete. Yngste fikk navn fra serien House. Flott, litt uvanlig jentenavn! Måtte bruke litt tid med mannen, men så etter litt tid fikk han det også til. Eldste hadde fått dette navnet om han ble jente.

Vi satte oss ned med hver vår lapp og ramset opp jente og guttenavn vi likte.
Jentenavn kranglet vi mye om. Jeg syntes det var helt feil å skulle kalle babyen opp etter en av mannens mange x-er ;)
Så da vi dro på oul fikk vi vite at det var gutt, og endte opp med et navn vi begge likte godt.
Det går greit å uttale i andre land og det er ikke navnet til noen av mine x-er ;)

Fornavn nummer to er oppkalling etter min oldemor. Jeg ville egentlig ha det som eneste fornavn, men det fikk jeg ikke gjennom. Første fornavn er derfor et resultat av drodling frem og tilbake mellom ulike navn til vi fant et vi begge likte :)

Først og fremst fordi vi ville ha noe ikke alle andre hadde :) så litt oppkalling.

Nr 1: sambo valgte av en liste med 3 navn som var mine topp 3.
Nr 2: eneste navnet vi begge likte.

Kom over navnet tilfeldig i en navnedebatt, de fleste hatet navnet men jeg falt pladask og bestemte der og da at det var navnet hvis jeg noengang fikk en sønn :) syns det er kult, pent, internasjonalt, uvanlig og ikke minst er det en fryd å lage ulike kallenavn på variasjoner av navnet :p og han passer perfekt til navnet sitt, kunne ikke hett noe annet føler jeg :D

Fordi jeg synes det var fint :p Lette lenge etter et navn som passet til fornavnet (dobbeltnavn..), og plutselig falt det bare på plass :)

Vi ønsket et navn som ikke er så populært :)

Med eldste var det det navnet vi begge hadde på vår favorittliste.

Yngste var det samboer som hadde, men jeg likte det også.

Kriteriene for navn var at de ikke skulle være topp 20, ikke dobbeltnavn siden vi ville ha begge etternavn med

Back
Topp