Kvifor gav du barnet ditt akkurat det namnet?

Fordi jeg likte dem rett og slett :)
 
Vi hadde mange gode grunner til å velge det og kunne sikkert skrevet en bok om tankegangen bak navnevalget :p
 
Vi likte de navnene best.

Og betydningen av navnet passer så godt ift situasjonen rundt svangerskapet/ønsket om å få det barnet.
Egentlig litt tilfeldig at navnene betydning passer så utrolig godt.
 
Vi snakket om favorittnavn dagen etter positiv graviditetstest og det var de første navnene som ble nevnt (ene var hans forslag, det andre var mitt). Vi syntes de passet fint sammen og har ikke snakket om jentenavn siden.
 
Kom litt ut av det blå. Fant ut i ettertid at oldefaren til mannen het navn nr 2 da :p
 
Sønnen fikk sitt navn fordi mannen spurte meg første gang jeg sov over hos han om vi kunne kalle sønnen vår det det som vi noen gang fikk en :hilarious: det var jo veldig fint å få klarhet i omtrent før vi var et par :hilarious:

Dattra som kom nå i desember fikk fornavnet fordi det var et navn jeg har likt siden jeg var 14(typisk amerikansk). Hun har derimot et mellomnavn som betyr enormt mye. Hun er oppkalt etter bestevenninna mi som døde brått og uventet i 2015
 
Grunnen på begge: fordi det var enkelt/rent, uvanlig og fint :)
 
Bare ble sånn :) .. ville ikke ha noe fjollete navn... et navn som var lett å si. Ikke topp ti navn .... men ser i ettertid at det har endret seg :p
 
Eldste er oppkalt etter bestefedrene sine og en oldefar. For meg var det viktig at han hadde ett E navn.

Yngste er oppkalt etter pappaen og bestemora på morssiden. Og da var ett H navn viktig for min del.
 
Fordi navna har rett og slett for oss noe ramp over seg. Noe veldig rampenavn begge to. Men fullt ut navn vi forelska oss godt i og likte også veldig godt betydningene av.
 
Var det i slektstreet? Oppkalt etter ein song? Kanskje du berre alltid har likt det namnet? Eller kanskje det berre kom ut av det blå?
Korleis fekk barnet ditt namnet sitt?
Datteren min er oppkalt etter min far og min bror. Viktig for meg å hedre de. Pluss det var en serie vi så med en som hadde det navnet og det passet så godt. Så da ble det slik.
 
Min ble oppkalt etter en film :) musikken og handlingen bare grep meg lagt inn i sjela!
Jeg visste allerede da at får jeg en gutt skal han hete det navnet! På den tid var jeg 17 år :p
 
Back
Topp