Kvifor gav du barnet ditt akkurat det namnet?

M

Moderator Marte

Guest
Var det i slektstreet? Oppkalt etter ein song? Kanskje du berre alltid har likt det namnet? Eller kanskje det berre kom ut av det blå?
Korleis fekk barnet ditt namnet sitt?
 
Fordi det er et navn jeg har elska i 15 år, og som tilfeldigvis også er navnet til samboers mormor.
 
Var et navn vi begge likte godt. Mellomnavn er oppkalling. Da Leah betyr sterk som en løve passet det ypperlig til en liten frøken som fra første minutt overrasket alle med hvor sterk hun var for alderen og egentlig skulle ha vært født i løvens tegn; ble ekstra fint ❤️
 
Ville ha et veldig sjeldent norsk navn, min mann er ikke fan av typisk gamle norske navn som Aslaug, Aster, Hildur, Harriet, Margaret mm. Så fant ved en tilfeldighet navnet til vår datter, begge bare «ja det er perfekt», hun er nr 38 som har navnet, får alltid kjempe respons på navnet. Hvor fint det er og at alltid «det har jeg ikke hørt før». Ikke avgjørende for min mann, men navnet er mellom navnet til en dement pasient jeg ble veldig glad i, så spesielt å kunne bruke hennes navn!
 
Et navn jeg hørte i en tv-serie når jeg var liten. Har tenkt lenge at hvis jeg fikk en jente skulle det blir navnet (veldig sjeldent i norge). Heldigvis var samboeren enig, og det var kun det navnet som ble foreslått. Får stadige tilbakemeldinger om at det er et fint navn :)
 
Isak: Alltid likt navnet og føltes bare så riktig :)

Emina: Hadde selv aldri hørt navnet, men lignende navn. Det bare poppa opp i tankene og jeg elsket det :)
 
Det var et av navnene mannen foreslo som jeg også likte godt, og siden han ikke likte mine forslag aå vle det dette navnet:)
 
Eldste er oppkalt etter farfaren som døde da mannen var liten. De to andre har fått navn vi syntes var fine.
 
Med eldste var vi enige med en gang, da begge likte navnet veldig godt. Med minstejenta var vi ikke like enige. Da endre det med at storebroren valgte navnet :happy::Heartred
 
Nr 1: bestemte Oss i uke 18, elsket navnet ♥️

Nr 2: Storesøster foreslo det en uke før fødsel. Vi hadde ikke tenkt på dette navnet i det heletatt men fikk umiddelbart en følelse for det
 
vi ønsket at barna skulle ha uvanlige/spesielle navn og kun enkelt navn. Utifra det kriterie tok vi de navnene som vi likte best.
 
Delvis oppkalling, et stødig navn som står seg godt uansett tid og i flere land.
 
Ikke oppkalt etter noen. Har alltid likt de navnene. Etter noen år fant vi ut at onkelen til bestefaren min het det samme navnet som ene gutten vår- det var litt morsomt
 
Thea er er navn eg har ønsket å ha, hvis eg fikk ei jente, siden ungdomsskolen. Og når vi fikk vite hatt vi ventet ei jente, så tenkte eg Thea med en gang. Og det er et navn hun passer veldig fint. Hun er 5 uker nå :happy:
 
Vi ville ha internasjonale navn siden både faren og jeg har det. Det var også litt viktig at navnene ikke var veldig slikt som stikker seg ut sim mitt gjør.
Vi ville ha navn med C i for der begynner etternavnet dems med.

Nå er det ikke C i navnet Leon da. Men Scott eller Colin passet bare ikke til han. Han har vært en kjempende løve fra dag én..
 
Back
Topp