kven skal bestemme??

teba

Gift med forumet
Leser på vg om den lille jenta på haukelang som det nå skla kjempes for,ikkje kople frå respirator eller skla holdes i live....
noen tanker rundt det?
Kven skal bestemme om og når ditt barn skal koples ifra,du eller legene? og kvifor?
Eg er imot at foreldra selv skal bestemme,ville sjølv aldri tatt eit valg der enten eller,heller at legane skal gjere det,de sitter tross lat med kompetasnen på skadene osv..
Kva syns dere?

Det der er en så trist sak, leste den netopp selv[:(] Er vel pappan som kjenner dattra si best av alle sku en tro!!!!!![:@]

Jeg mener at foreldrene har noe å si. Men at legen Må komme å sette en strek når grensa har nådd. man kan jo ikke leve i respirator heller hele livet.

Men syntes ihvertfall at de kan vente til domstolen har tatt en avgjørelse. Hvis hun er bevisst i noe av hun gjør som å trykke i hånden og åpne øyene.

hele saken er bare forferdelig, så intervju med pappan på tv2 nyheten i går, ta tok tårene meg! Var helt forferdelig å høre! [:(] Dette mååå jo være opp til pappa'n, det er jo tross alt hans lille jente, og hun er jo bare 4 år!! Nei, det hele er bare så grusomt!! [:(]

ORIGINAL: teba

Leser på vg om den lille jenta på haukelang som det nå skla kjempes for,ikkje kople frå respirator eller skla holdes i live....
noen tanker rundt det?
Kven skal bestemme om og når ditt barn skal koples ifra,du eller legene? og kvifor?
Eg er imot at foreldra selv skal bestemme,ville sjølv aldri tatt eit valg der enten eller,heller at legane skal gjere det,de sitter tross lat med kompetasnen på skadene osv..
Kva syns dere?

så det på nyhetene i går kveld,fikk så sinnsykt vondt av den faren. mistet konen og no vil de plugge i fra eldste datteren. er jo faren som skulle stått for det valget,ikke legene. vil jo tro at han kjenner henne best ja. hun har jo gitt livstegn fra seg. sååå urettferdig.[:@]

ORIGINAL: teba

noen tanker rundt det?
Kva syns dere?

Jeg synest at man bør ha et tverrfagleg team som bestemmer dette, muligens sammenslott av forelder, leger (flere).
Ikke rett at en persons synspunkter,erfaringer og holdning skal avgjøre dette alene.
Som vi alle vet så spriker kunnskap og meninger utrolig mye innenfor legestanden, så at et team med ivertfall 3-4 leger burde sammen med foreldre avgjøre dette.
Men man bør også være forsiktig med å legge ansvaret på foreldre alene, kan bli for mye for enkelte å bære.
Ikke lett spørsmål dette.

Sa på nyhetene i ettermiddag at "avkoblinga" er utsatt i inntil 4mnd (trur eg), mens dei venter på avgjørelsen frå retten...

ORIGINAL: Tammis
ORIGINAL: Cecci85
ORIGINAL: Nusse76

Nei kona (eller Petronella som hun het på Nybaktmammaforumet) døde noen dager etter av skadene hun fikk.

Hva...var hun medlem der?
Kjente du henne Tammis? Var hun gravid?
Uff mange spm..men jeg syntes bare det var en så tragisk hendelse?

Et skikkelig etisk dilemma uten noe fasitsvar!!

Back
Topp