Kvelningsfornemmelse...

BabyMama

Glad i forumet
Kom på jobben i dag, og måtte legge meg rett ned på en benk da jeg trodde jeg skulle besvime... Heldigvis jobber jeg på et legekontor og kan få akutthjelp om det skulle trengs. Men vil helst ikke involvere koleger med mindre det er helt nødvendig. Vet at babyen presser på hovedpulsåren når man ligger på ryggen og at det kan gi lignende følelse, men nå får jeg også kvelningsfornemmelse når jeg står og går... Skjønner ikke det her jeg, eller om det er farlig på noen måte. Andre som har hatt lignende opplevelse?  

uff det hørtes ikke bra ut, stakkars, håper det går bedre nå! jeg får oxo sånn kvelningsfølelse i blant, nesten så jeg hyperventilerer.. føles som om jeg ik får puste og alt går trill rundt. samt nummen i hele kroppen og svimmel.. jeg går ut i fra at dette er pga at babyn krever større plass og at det trykker på inni der. Jeg har vanskelig for å puste med magen, det blir lissom til at jeg holder pusten helt øverst i brystet, noe som fører til at man anspenner musklene og har vanskelig for å ta opp oksygen. Hvilket fører til svimmelhet og nummenhet, ekkelt. Men så prøver jeg å konsentrere meg om å puste rolig, drikke litt vann og tenke at det går bra.

Nevnte det sist gang for legen, men hun sa bare at det er pga liten plass i magen og at babyen presser på osv. Ikke farlig bare veldig ubehagelig... men det kan jo hende at du har lavt blodtrykk? mitt ligger på rundt 115/60og er visst ok men.. kan jo hende det er andre årsaker som spiller inn på slike kvelningsfornemmelser oxo? stress?

Har nå fått en av legesekretærene på jobben til å måle blodtrykket mitt, og det ser ut til å ligge langt over normalen. Tror jeg ringer legen min, jeg - for sikkerhets skyld...

Hmmm.. ta deg en nærmere sjekk du. Best det! [8|]

Heller ring engang for mye enn for lite sier nå jeg.
Lykke til[:)]

Huff! Det hørtes ikke bra ut. Har ikke hatt noe lignende. Håper det ikke er noe alvorlig. Du får nå ha god bedring og lykke til! 

ORIGINAL: angelinn

Huff! Det hørtes ikke bra ut. Har ikke hatt noe lignende. Håper det ikke er noe alvorlig. Du får nå ha god bedring og lykke til! 
signerer den

Back
Topp