Kveldsuro

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Blir dette borte? Eller endrer det karakter? I starten bestod jo kveldsuroen av kronisk amming og sutring.
Nå synes jeg det bare er sutring, og han klikker fullstendig hvis jeg prøver å amme han. Pupp skal han definitivt IKKE ha!
Han er 9,5 uke (11,5 uke korrigert). Kan være det er nytt utviklingssprang på gang også forsåvidt.

Når legger du han da?

Varierer veldig. Tidligere vært i 21-22-tida, men prøvd å legge han 19-20-tida nå, men det er ikke enkelt for han blir jo så sutrete og grinete at han ikke roer seg ordentlig. Har tidligere følt at han ikke var ordentlig nattatrøtt før vi la oss selv, men han må jo fremdeles ha en dupp på kvelden.
Uroen minner veldig om en blanding mellom utviklingssprang og vanlig kveldsuro, minus amming. Ammingen har liksom vært det "hemmelige våpenet", men nå blir han bare sint i stedet [emoji13]

Her blir amming umulig om hun blir overtrøtt! Med første husker jeg at jeg til tider måtte gå og bysse samtidig som jeg prøvde å få henne til å ta brystet :p Frustrerende for man vet jo at med en gang de faktisk tar brystet roer de seg og sovner! :)

Her blir amming umulig om hun blir overtrøtt! Med første husker jeg at jeg til tider måtte gå og bysse samtidig som jeg prøvde å få henne til å ta brystet :p Frustrerende for man vet jo at med en gang de faktisk tar brystet roer de seg og sovner! :)

Kjenner til den.. men blir ekstra frustrerende når han viser alle tegn på sult, og i det sekundet jeg legger han på ammeputa og tar fram puppen og tilter det for han.

Kanskje prøv å ta en liten siesta en stund før sutringen begynner? Vi pleier å drøye ettermiddagen med at han får et måltid på mørkt soverom i senga. Han sovner ikke skikkelig, men smådupper litt, så blir kveldene litt greiere. Og om det er nærmere kveld men for tidlig til å ta kveld, så tar han kanskje et bad, eller jeg tar ham i bæresjalet.

Kanskje prøv å ta en liten siesta en stund før sutringen begynner? Vi pleier å drøye ettermiddagen med at han får et måltid på mørkt soverom i senga. Han sovner ikke skikkelig, men smådupper litt, så blir kveldene litt greiere. Og om det er nærmere kveld men for tidlig til å ta kveld, så tar han kanskje et bad, eller jeg tar ham i bæresjalet.

I kveld har jeg fått han til å småduppe litt fra kl 18. Da hadde han vært våken 1,5 times tid, så det var på tide. Har gått litt bedre enn de forrige kveldene, men føler at uansett hvor tidlig ute jeg er med å prøve å roe han før han blir overtrøtt, så er jeg likevel "for sen". Spesielt vanskelig blir det når han ligger rolig i nestet ved siden av meg, prater og snakker med seg selv (jeg prøver da å respondere minst mulig og holder heller bare en hånd bortpå han). Så begynner han å bli urolig og gi tegn til at han er sulten (noe som ofte stemmer med klokka). Jeg tar han opp og legger han på ammeputa og da starter gjerne sirkuset og det er umulig å få han til å spise. Men jeg skal prøve å amme han på mørkt rom i morgen når han begynner sånn, og se om det hjelper [emoji4]

Varierer veldig her. Idag tok han en god lur frem til 17.30 ca, så har han vært våken etter det - lekt litt, amma, blitt bært rundt og fikk kveldsbad ca 19.30. Han bruker å sovne mellom 19 og 21, så regna med han kom til å bli trøtt etter badet. Han ble veldig urolig etter badet med litt gråt, (særlig når pysjen sku på!), og puppen ville han først ikke ha, vare bare sint. Så tok æ han opp inntil meg, byssa litt så han roa seg, og prøvde igjen med pupp- da tok han og sovna litt etterpå. Så her hjelper det av og til å bare ta han litt bort fra puppen når han e urolig eller sint, så han får roe seg, og så prøve på nytt.

Kjenner til den.. men blir ekstra frustrerende når han viser alle tegn på sult, og i det sekundet jeg legger han på ammeputa og tar fram puppen og tilter det for han.

Akkurat slik har vi det også! :-/ utrolig frustrerende! Men kveldsuro gir seg vel ved 3/4 mnd [emoji4]

Kveldsuroen gav seg rundt 6 uker her, og pupping på kvelden (som jeg ønsker siden den tykke melka er god for vektoppgang når han legger litt lite på seg vil han ikke være med på.

Nå sovner han etter den faste amminga rundt kl 19.30, men sover ofte før det i armene på en av oss foreldrene og. Har planer om å begynne med kveldsbad for å holde ham litt mer våken før legging om kvelden

Her hadde vi samme problemet i kveld, men det viste seg at hun hadde luftsmerter og da hun fikk letta på trykket etter en stund, tok hun puppen og sovnet etter en liten stund. Har nå sovet siden rundt kl.18 og jeg vekket henne rundt kl.21:30 for å få på pysj. Hun ble sint fordi hun var trøtt, men så fort puppen kom frem var alt bra igjen. Spiste greit og sovnet godt igjen. Ikke hørt et knyst fra ho ennå :p

Varierer veldig her. Idag tok han en god lur frem til 17.30 ca, så har han vært våken etter det - lekt litt, amma, blitt bært rundt og fikk kveldsbad ca 19.30. Han bruker å sovne mellom 19 og 21, så regna med han kom til å bli trøtt etter badet. Han ble veldig urolig etter badet med litt gråt, (særlig når pysjen sku på!), og puppen ville han først ikke ha, vare bare sint. Så tok æ han opp inntil meg, byssa litt så han roa seg, og prøvde igjen med pupp- da tok han og sovna litt etterpå. Så her hjelper det av og til å bare ta han litt bort fra puppen når han e urolig eller sint, så han får roe seg, og så prøve på nytt.

Ja, har noen ganger måtte bruke lang tid på å roe han, og så starte forsiktig med å se om han vil suge på hånda mi først. Vil han det så lar jeg han holde på en liten stund før jeg lurer fram puppen [emoji39] Ikke alltid det funker da, og da er vi tilbake til scratch [emoji38]
Synes mange bruker kveldsbad som "avslutning" på dagen og at babyer blir rolige/døsige av det. Min blir stikk motsatt! Så her blir badet gjennomført på morgenen [emoji23]

Her hadde vi samme problemet i kveld, men det viste seg at hun hadde luftsmerter og da hun fikk letta på trykket etter en stund, tok hun puppen og sovnet etter en liten stund. Har nå sovet siden rundt kl.18 og jeg vekket henne rundt kl.21:30 for å få på pysj. Hun ble sint fordi hun var trøtt, men så fort puppen kom frem var alt bra igjen. Spiste greit og sovnet godt igjen. Ikke hørt et knyst fra ho ennå :p

Når hun sovnet kl 18. Lå hun da hos dere i stua eller lignende, eller la du henne i senga si/senga deres?
Vi prøver å legge han i senga si, men enten er han for våken, eller så er han trøtt men våkner på veien (må ned en etasje) og blir da overtrøtt [emoji58]

Når hun sovnet kl 18. Lå hun da hos dere i stua eller lignende, eller la du henne i senga si/senga deres?
Vi prøver å legge han i senga si, men enten er han for våken, eller så er han trøtt men våkner på veien (må ned en etasje) og blir da overtrøtt [emoji58]
Og denne så jeg først nå.... :hungover: Har ikke vært inne her på evigheter jo!
Men jeg tror hun sov i bedsidecrib'en da oxo :happy: (litt i tåka, så husker ikke så langt tilbake:D). Hvordan går det nå?
Her sovnet både storesøster og lillesøster kl.21:30 på samme rom (vår seng :p) i kveld :eek:
Godt det er påskeferie!

Og denne så jeg først nå.... :hungover: Har ikke vært inne her på evigheter jo!
Men jeg tror hun sov i bedsidecrib'en da oxo :happy: (litt i tåka, så husker ikke så langt tilbake:D). Hvordan går det nå?
Her sovnet både storesøster og lillesøster kl.21:30 på samme rom (vår seng :p) i kveld :eek:
Godt det er påskeferie!

Her kommer det faktisk tenner allerede så rutinene har blitt litt så som så [emoji28] Ikke lett å få lagt en pjokk som har vondt i munnen, og så sover han bare 30-60 min om gangen (fra 23 og ut så sover han som vanlig heldigvis). Enn så lenge er det babynest i stua på kvelden, og ned i senga når vi legger oss [emoji6]

Kjenner meg igjen i alt du skriver! Det er utrolig frustrerende å se barnet ditt være sulten, men å tilby løsningen bare gjør det 10ganger verre!
Jeg har dessverre ingen råd/triks som løser problemet..

her må jeg alltid legge han til, med smukk, og få han til å være rolig først. Så må jeg holde puppen i/ved nesen. Så jeg er sikker på at han vet den er der, før jeg lirker ut smukken og ber til høyere makter at han tar puppen. Det skjer ofte at vi må starte på nytt igjen.. sukk:banghead:
Ammingen som vi gjør i senga, før legging, var en av de verste før. Den begynner vi å få dreisen på. Muligens fordi den er veldig fast og han har blitt vandt med at det er litt kos. Ammingen midt på dagens er definitivt verst nå, og helt umulig hvis vi er på besøk hos noen, eller har besøk av noen.

Nå er han 3mnd gammel, noen dager er verre enn andre. Men en ting er sikkert, det blir godt når han begynner å spise annen mat

Kjenner meg igjen i alt du skriver! Det er utrolig frustrerende å se barnet ditt være sulten, men å tilby løsningen bare gjør det 10ganger verre!
Jeg har dessverre ingen råd/triks som løser problemet..

her må jeg alltid legge han til, med smukk, og få han til å være rolig først. Så må jeg holde puppen i/ved nesen. Så jeg er sikker på at han vet den er der, før jeg lirker ut smukken og ber til høyere makter at han tar puppen. Det skjer ofte at vi må starte på nytt igjen.. sukk:banghead:
Ammingen som vi gjør i senga, før legging, var en av de verste før. Den begynner vi å få dreisen på. Muligens fordi den er veldig fast og han har blitt vandt med at det er litt kos. Ammingen midt på dagens er definitivt verst nå, og helt umulig hvis vi er på besøk hos noen, eller har besøk av noen.

Nå er han 3mnd gammel, noen dager er verre enn andre. Men en ting er sikkert, det blir godt når han begynner å spise annen mat
Forsåvidt godt å høre at andre sliter med den samme. Før kunne jeg bysse ham nestn til søvn for så å legge ham på puppen, ikke amme for at de sovner altså men motsaty her i gården. Jeg delammer, og amming på besøk etc er bare å glemme. Hjemme kan vi få det til om det er like etter en hvil feks hvor ham er god og rolig...

Back
Topp