Kveldstyr

Toiseptember

Blir kjent med forumet
Er det flere som er sliten og lei av kaving og skriking på kveldene?
Jeg føler jeg burde være fornøyd når lillesøster sover så godt om natta (noe storebror aldri gjorde), men jeg begynner å bli veldig sliten etter 2, 5 måneder der hun er våken til 22-23-tida om kvelden. Hadde hun vært opplagt og blid så hadde det vært noe annet, men hun er tydelig trøtt, skriker og styrer. Kjenner godt på kropp og sinn at jeg (eller vi..) ikke har hatt tid til å slappe av på lenge. Er det mulig å endre rutiner så tidlig? Vi har prøvd å legge tidligere mange ganger, uten resultat. ..Flere som har det sånn? :rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi var det likedan, men hadde vært glad om lille kveldsdyret sovnet 22-23 tiden:P her er det 01-02 og da sover hun minst 6 t men somregel 8 - t sammenhengende opp til 10 noen ganger. Men det er jo så feil tid på døgnet!! Har prøvd div men får ikke snudd henne så nå lar vi henne bare styre døgnet selv. Hun fullammes om det skulle ha noe å si, hadde kolikk så var jo mye natteskrik opp til nå nylig kan jo være en årsak til at hun er vant tili være våken sent.
Synes "alle" andre sine babyer på hennes alder sovner i 19 tiden.. Tror de alle lyger:P

Hehe, det spørs om de gjør det ja;) Ja, er glad hun sovner såpass "tidlig" nå, tidligere var hun også gjerne våken til 01-tida. Men det er forferdelig vanskelig å roe henne ned om kvelden, hun må bysses, mates og trøstes nesten konstant etter storebror har lagt seg kl 19.30. Hun fullammes også. Vet ikke om det har betydning? Kanskje hun hadde roet seg fortere med tillegg om kvelden?

Jacob får kun mme, og er rolig heile dagen og kvelden, legger seg ca 23.30 og sover 9-10 timer. Rekner med det er mme som gjer det. :-)

Mye uro her og ja, skriker uansett og virker veldig misfornøyd, kan ammes opptil hver time. Men fyller kanskje på for natten som det står om i div bøker.? Synes kveldene kan bli lange:P skjønner det blir liten voksen tid på deg da, en ting om babyen er fornøyd men kvelden blir ekstra lang med baby som man må dra fram alle triks på kveld etter kveld. Snuppa vår sov fra 19-22 her en kveld, var så godt.. Sa til hverandre at oi slik er det andre har det.. Så film og nøt den sjeldenheten:) her sitter jeg å vugger enda, en mett baby som er veldig våken.. Holder ut hver kveld

Min legger seg rundt klokken 22:30 hver kveld, og et er ikke mulig å rikke det. På en måte er det greit, da vi ofte er på farten på kvelden, men han er ofte så urolig, og det blir fort lange kvelder. Men, etter jeg begynte å gi minifom har det kommet seg litt.

Regner med de fyller seg opp for natten, ja :p Hun sover jo så og si hele natten og mye på dagen også, så er vel kanskje deres måte å lade opp på.
Minifom var lurt, det må prøves. Ellers får vel alle vi mødre til natteranglerne bare holde ut og samle opp alle filmene vi vil se når vi får kveldene for oss selv igjen :D

Jeg brukte sukkervann i verste kolikk perioden:) bedre enn minifom om man ikke må ta det da det er ganske mye omdiskutert fant jeg ut etter at jeg hadde kjøpt. Så da ble den stående. Sukkervann fungerer kjempe fint,og snuppa har alltid sovnet etter hun har fått det på kveld/ natt de gangene vi ga det, men har som dere sier bare innsett at jeg sover godt bare at jeg må legge meg seinere enn før:P men veldig glad hun sover godt når hun sover, etter å ha fylt opp magen ved puppen hele kvelden:D HeheHehe

Lillemann her i huset holdt på sånn lenge, våknet kort tid etter at han var lagt. Så da begynte vi med å innføre litt kveldsrutiner, så nå er han i seng ca kl 8-9 og hvis vi er heldig så sover han til i 5-halv 6 tiden :-) han får også en flaske med mme, da han ikke blir mett av å bare få pupp..

Vi har hatt noen sånne kvelder tidligere. Men stort sett går det veldig bra her, begyner å komme i rutine. Begyner kveldstell i 20 tiden, så da sover han mellom 20.30 og 21 ( han er også 2,5 mnd) Har hatt det sånn i mange uker nå.

Håper det ordner seg for dere snart:-)

Veldig forskjellig her. Noen ganger legger han seg rundt 20. Noen ganger 23. Lar han styre det selv. Men kjenner jeg blir sliten når han er urolig på kvelden. Siden det ikke er hver kveld så skal jeg vel ikke klage :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Utrolig nok har lillemor tatt kvelden tidlig to dager på rad nå - kl 20 på fredag og 19.30 i går!! Hva har skjedd? Helt utrolig i hvert fall :D Hun har riktignok våknet et par ganger på kvelden for mat og smokk før hun har tatt natta, men likevel...veldig godt. Fortsetter dette så blir det rolige kvelder fremover! :)

- Og så ble det sene kvelder igjen... Får bare ta tiden til hjelp og kose oss med lillemor:p

Her legger vi lille snupp mellom 22 - 23 og da sover hun til rundt 09.00 - 10.00. Hun får grøt på kvelden også får hun en flaske med morsmelkerstatning når hun skal sove. Da er hun skikkelig mett og soer godt hele natten :)

Her legger vi lille snupp mellom 22 - 23 og da sover hun til rundt 09.00 - 10.00. Hun får grøt på kvelden også får hun en flaske med morsmelkerstatning når hun skal sove. Da er hun skikkelig mett og soer godt hele natten :)
Hvor gammel er hun? Hørtes jo veldig deilig ut :)

Lulilu

Hun er snart 4 måneder, men hun startet med denne rutinen når hun var nesten 2 måneder:)
Det er helt fantastisk ^

Det er godt å lese om andre som gir grøt tidlig. Føler at de som fullammer begynner med grøt så sent, for jeg gir bare mme. Gir du kun mme? Nå er gutten vår snart 3 mnd. Tenker å begynne så smått med grøt på nyåret. Da er han 3,5 mnd.

Lulilu

Back
Topp