Kveldstur til sykehuset..

Windy

Forumet er livet
Netopp kommet hjem og jeg må bare skrive av meg litt...

Har vært bekymret i noen dager nå.. men rart og utrolig nok så har det å ringe sykehuset vært et vanskelig steg for meg.. Med min historie i bagasjen, så trodde jeg at jeg kom til å ringe ofte..
Men så ble det sånn da, at jeg er så innmari redd for å ringe, at jeg heller satt meg ned å prøvde å ignorere redselen min..
Vår erfaring er jo, at når man ringer og får beskjed om å komme på en sjekk... "alt er sikkert bra"... så skjer det værste som kan skje.. vi mister et barn..

Men.. etter en samtale med psykologen idag og litt mer jobbing iforhold til denne redselen for at noe galt skal skje igjen.. så turte jeg å ringe ikveld, når bekymringene ble for store.

Har slitt med en soppinfeksjon i 3 uker nå. Er på min 2.kur nå, og opplevde at jeg de siste dagene har "lekket"/blitt innmari våt i bindet.. Mått skifte bind på natten t.o.m. Før idag kom det en stooor "flekk" i bindet, og jeg kjente igjen redselen og alt fra sist gang.. (da begynte alt med lekking av fostervann, for så på dag 2 at alt vannet gikk).

Har også hatt mer og hardere kynnere.. og veldig urolig for hva kynnerne og soppinfeksjonen kunne gjøre med livmorhals-lengden..

Og de siste 4 dagene har Lille Glede vært MYE mer rolig i magen min en hun pleier å være.. Sparkene har vært svakere også..

Så.. ikveld ble redselen for stor og jeg ringte inn. Fikk beskjed om å komme med engang.
Fikk ordnet med mammaen og minstebroren min (12 år) som kom opp hit for å passe Lille Solskinn.. Hun sov..
Stakars minstebroren min..han hadde akuratt gått for å legge seg..

Når jeg går inn på sykehuset kommer en rar følelse.. Og når jeg og mannen min går inn døra til "min" avdeling (der jeg bodde i 2 mnd i forrige svangerskap), så ble vi begge to meget kvalme og uvel... Har jo vært der mange ganger i ettertid, men første gangen vi er der gravide og urolige.. Var nok de dårlige minnene derfra som "tok" oss litt.

Vi ble sjekket av lege. Og ALT er bra, som han kunnne se..
Lille Glede rørte fint på seg noen ganger, fine bevegelser. Fostervann var fin mengde. Livmorhals var fin lengde. Ikke noe særlig sopp-tegn i skjeden så kanskje jeg som er så sår nå fordi jeg har tørket meg mye med all den utfloden nå.
Det lå mye fuktighet/utflod i skjeden, men det slo ikke ut som fostervann på testen han tok.
Han tok en bakterie-prøve så den får vi svar på hvis det skulle være noe..

Lille Glede ble estimert til 1050 g. Det er like mye som den laveste vekten Lille Solskinn var nede i.. Rart altså.. at Lille Glede nå er blittt "så stor"..

Legen tok seg god tid, og vi ble veldig lettet både jeg og mannen..

Så nå bare håper jeg på at utfloden skal minke, og at sårheten utvendig nedentil blir bedre.. Tenkte jeg skal tørke meg med kompresser istedetfor papir.. Dte er litt mykere..

Nå går øya mine snart i kryss.. måtte bare få skrevet dette ned..

Detvar så deilig å kunne gå ut av sykehuset, vite at alt ser bra ut, og at jeg skal få være med på Lille Solskinn sin innskrivning på skolen imorgen. :)

Takk for at du leste! Jeg lurer på når jeg skal begynne å klare å skrive korte innlegg!!!

so godt at alt va bra da! [:)] håpe du fe søve godt i natt!

Godt at du tok motet til deg og ringte[:)] Utrolig glad for at alt sto bra til.
Håper du sover godt og får hvilt ut litt nå[:)]

Så godt å lese at alt sto bra til!

ORIGINAL: Katrineisabell

signerer med en varm klem[:D]

ORIGINAL: kjerstinetta

så godt at du ringte og ikke minst at alt var bra [:)] håper du kan få slappet av litt nå [:)]

signerer denne[:)]

så godt at du ringte og ikke minst at alt var bra [:)] håper du kan få slappet av litt nå [:)]

sign[:)]

Det gjør ingenting at du skriver lange innlegg, så lenge du føler at du får skrevet det du har på hjertet.

Godt at du turde å ringe og at undersøkelsen gikk bra! [:)] godt å høre at alt står bra til med mor og barn. Det er ikke noe særlig å være sår nedentil, men så lenge alt står bra til med den lille, er det utrulig hva vi klarer oss gjennom!

Kos deg masse på innskrivingen.. kanskje dere allerede er der nå! [:D]

Stor klem [:D]

Signerer denne jeg [:D]

Så godt at du endelig turte å ringe, og at alt står bra til med deg og den lille i magen!! Bare å skrive så mye du ønsker, om det hjelper å få tankene ned i ord. Håper du får slappe av litt nå! Og så spennende at Lille Solskinn skal innskrives i skolen, tipper hun er spent [:D] *klem*

Så utrulig bra at alt var bra! Godt å høre [:)]

Phu! Så bra at alt stod bra til!

Skjønner at du verger deg for å dra til sykehuset med bekymringer. Kan ikke være lett med tanke på det dere har vært gjennom.

Håper du sov godt i natt og at innskrivingen på skolen går bra[:D]

så utrolig deilig at alt er bra da!
Skjønner godt at det ikke er lett å dra tilbake dit, og at det gir dere dårlige minner..

Babyen deres skal være inni der inne myyyye lengre.. og komme ut mer enn 3000 gr..
bare vent å se :)

STOR klem til deg!!!

uff forstår veldig godt at du har det tøfft i perioder og kan være mye redd.. me må si du er utrolig sterk[:D] Andre ville kanskje ha hatt panikk konstant og ikke klart å kost seg overhode!!! Men godt du ringte sykehuset og fikk sjekket opp... og det er jo supert at llle glede var aktivt å hadde det bra [:D][:D] Og nå er jo hun blitt stor [:D][:D][:D]

så godt å lese at alt var bra!
skjønner godt redselen deres etter alt dere har vært gjennom tidligere. Det må ha vært utrolig tøft å ta den telefonen og dra til sykehuset. Heldigvis var alt bra! Og den lille gullklumpen skal ligge trygt i mammas mage enda noen mnd den vettu[:)]

ORIGINAL: 1100

så utrolig deilig at alt er bra da!
Skjønner godt at det ikke er lett å dra tilbake dit, og at det gir dere dårlige minner..

Babyen deres skal være inni der inne myyyye lengre.. og komme ut mer enn 3000 gr..
bare vent å se :)

STOR klem til deg!!!

Signerer denne jeg[:D]

ORIGINAL: Katrineisabell

sign

ORIGINAL: bolla82

signerer, og legger til at lange innlegg gjør INGENTING :)))
Er jo derfor vi er her :) For å støtte hverandre, høre på, og ikke minst trøste og klemme masse på =))))

Sign! Godt med gode nyheter[:D]

Så godt å høre at alt stod bra til... og veldig bra at du ringte! [:)]

Back
Topp