Kveldsrutiner!

HeidiR

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Hvordan/når gjør dere det med stell, mating og legging om kvelden?

Også lurer jeg på hvor lenge dere sånn ca ammer om gangen? Denne frøkna her kan suge veldig intenst i 5 minutter, må stikke lillefingeren i munnen hennes innimellom fordi hun glemmer å svelge og puste, bare hulker innpå.. Men plutselig kan hun sovne, og da må jeg "styre" litt med henne for at hun skal sånn halvveis våkne igjen.. Sånn kan vi drive på 30 minutter! Hun får sikkert i seg endel på de fem minuttene, i tillegg til suginga innimellom de 30 minuttene.. Skal på helse stasjonen å veie henne til uka, blir spennende! :) Nådde fødselsvekta si 6.dagen, jeg fikk ikke ordentlig melk før 4 dagen.. Så fra 4.-6. dagen la hun på seg 210 g, matvrak :p

Termin 7.juli

Steller og legger Gabriel når jeg legger meg selv :D Blir vel litt annerledes etterhvert, men nå er det bare kos å ha han rundt oss 24/7 :-)

Her blir stellet tatt før siste flaske som gis en gang mellom 22.30 og 23.30. Så ligger han på brystet eller i fanget til meg eller pappan fram til vi legger oss :)
Drikker ca 90 ml til måltidet. Må ta pause for raping og evt en overraskende skittbleie ;)

Frøkna legger seg stort sett i 21 tiden. Pumper meg til siste måltid før kvelden og til flaske på natta for å vite at hun får i seg nok. Hun spiser da 130 ml. pr måltid. Får hun ikke nok er hun eller ikke fornøyd og sover ikke like bra. I dag er hun 2 uker og det feiret vi med å sove 6 timer i strekk i natt. Når jeg ammer så suger hun ganske intenst i 17-20 min før hun sovner, men om jeg legger henne bort da, så kommer hun på at hun ikke er metning må heldt suge like lenge på neste pupp også... Amming tar virkelig lang tid!! Og hun gulper heldigvis aldri! Bank i bordet! ;)

Født ei perfekt frøken 5. juli, med termin 8. Juli :-)

Back
Topp