kveldsrutiner på plass??

tinav

Forelsket i forumet
Ja, når begynner kvelden hos dere?? nå er det endelig litt kveld her i huse. hun såvner som regel 21-21.30 og det er deeeeeeeilig!!! [:D][:D]

Her har vi begynt med siste pupp ca 1830. Deretter går vi på badet, gjerne samtidig som med storebror. Koser oss litt uten bleie, masserer litt og så leser vi bok med storebror. I dag hadde vi påfylspuppen (det siste vi gjør) ca kvart over 7, men tror ikke han fikk i seg så mye. Han sov ca halv 8. Men han pleier å pludre litt til ca kl 20.

Han har ett måltid pr natt (ca kl 3-4) og sover videre til 6-7-8, alt etter hvor stille broren er...

Siste amming ca kl 19.30 også er det kveldstell og pysj. I seng til kl 20. Og han sovner stort sett med en gang [:D]. Da sover han ofte til sånn 00.00-00.30 før han vil ha mat igjen. Så er det mat hver 2. eller 3. time gjennom hele natta...

Han legger seg mellom kl 18.45-20.00. Da sover han til kl 6 og våkner da for mat[:)]

Her får han siste flaska mellom 19 og 20-20.30 ei gang. Etter det venter jeg ca. en halv time slik at bleia blir litt våt før jeg skifter den. SÅ er det leggetid rundt 21. Og da sovner han ganske fort. Men griner litt først hvis han er overtrøtt og mister smokken mye. [:)]

Ja nå er det på plass, endelig[:D]
sovna ALDRI før 05.00-06.00
men plutselig snudde hun:)

går på badet rundt åtte tia. vasker/bader først, masserer med bedtime olja også får hun pysj og mat. og rett i seng, sovner med en gang (ca. hver dag, kan jo hende at hun tuller litt.)

Jeg skriver sånn forsiktig her fordi vi begynte med det på mandag.. Hun har alltid surret så masse på kveldene, mye urolig og styrer fælt. Men når vi tar henne med inn i sengen når vi skal legge oss så sovner hun alltid og sover godt igjennom natten..

Så på mandag la jeg henne i sengen vår kl 19 istedenfor i 23 tiden som vi pleier.. Jeg ble helt sjokkert over at hun faktisk sovna og sov helt til neste morgen i 8 tiden. ( spiste ett par ganger gjennom natten, men sovner med en gang )

Så idag er det den fjerde kvelden hun legges i 19 tiden og jeg syntes dette er helt fantastisk deilig og vil anbefale andre og gi det et forsøk [;)]

Hun bruker å sovne rett rundt denne tiden, mellom kl 2030 og 2130. Noen ganger blir hun overtrøtt, så da tar det lengre tid. Har nettopp lagt henne nå, så da er det nok amming kl 01 og 05 som vanlig.

vi har det ikke helt på plass enda. det vil si vi skifter jo til pysj i 19 tiden, og hun sover som regel her i stua til vi legger oss. Så vi får jo kveld. Men hun sover her nede, ikke oppe på soverommet. Pleier da å bære henne oppi senga når vi legger oss. Da våkner hun for litt mat også sover hun til neste morgen. det er deilig.

De gangene vi har prøvd å legge henne på soverommet før oss har hun sovet i ca. en time også våknet til og skreket uten grunn, noe hun aldri gjør når jeg legger meg med henne senere. Så jeg tror det blir litt for utrygg for henne enda. Så nå har vi kommet fram til at vi prøver 2 ganger i uka med å legge henne tidligere.... så går det seg nok til etterhvert. hun er jo bare litt over 2 mnd.

ORIGINAL: Liam og Stellanurket

Jeg skriver sånn forsiktig her fordi vi begynte med det på mandag.. Hun har alltid surret så masse på kveldene, mye urolig og styrer fælt. Men når vi tar henne med inn i sengen når vi skal legge oss så sovner hun alltid og sover godt igjennom natten..

Så på mandag la jeg henne i sengen vår kl 19 istedenfor i 23 tiden som vi pleier.. Jeg ble helt sjokkert over at hun faktisk sovna og sov helt til neste morgen i 8 tiden. ( spiste ett par ganger gjennom natten, men sovner med en gang )

Så idag er det den fjerde kvelden hun legges i 19 tiden og jeg syntes dette er helt fantastisk deilig og vil anbefale andre og gi det et forsøk [;)]

ja det samme anbefaler jeg, vi prøvde alt for å få snudd døgnet. vi hadde hu alltid med ned når vi skulle legge oss. ved elleve tia, men så prøvde vi å legge henne før oss ved åtte tia og da sov hu hele natta og har gjort det siden:)

bader vesla sånn 2030-2130. gir henne mat, så legger hu seg rundt kl 2200, da sover hu til ca 0400-0500 for å få mat, så sovner hun, så våkner hu ca 0900, da er det morgenstell og mat [:D]

Rutiner ? nooooope!
Hvis jeg legger henne i 20tiden, våkner hun i 12tiden, og er våken heeeele natten. morro.. . . .

Kvart over 6 så gir jeg 1 pupp. Så er det inn på badet og bader han, og masserer inn i olje og lar han ligge naken en stund. Så er det på med nattas og gir andre pupp i mørkt rom. Da er klokka rundt 19.00. Men i dag så la han seg greit til uten bad, så kan vær vi tar det annenhver dag istedenfor[:)]

Her tar vi kveldsstellet i 6 tiden og så får han det siste måltidet en gang i 6-7 tiden. Som regel er han leggeklar i 7-8 tiden. Han pleier som regel å ligge å pludre litt for seg selv før han sovner. Det er sjeldent han gråter når vi legger han, da er det som regel fordi han er veldig trett eller overtrett. Leggingen har egentlig gått over all forventning helt siden fødselen av[;)] Han våkner og vil ha mat en gang mellom 0100 og 0600, og en gang mellom 0500 og 0900 - alt etter når han spiste sist. Vi har alltid hatt litt problem med å få han til å sovne igjen etter matingen. Ofte kan han være våken og urolig i opptil 1 1/2 time etter matingen...

ORIGINAL: Kaysa86

Rutiner ? nooooope!
Hvis jeg legger henne i 20tiden, våkner hun i 12tiden, og er våken heeeele natten. morro.. . . .

Uff da.. DET hørtes ikke ut som en drømmesituasjon [&:]  Håper du får snudd døgnet hennes snart!

han legger seg ca 19.30, har gjort det en stund[:)] sover da til ca 02.00, får mat, og sover til ca 08.00[:)]

Ups, dette har vi ikke vært så nøye på enda, men kanskje på tide å innarbeide oss her i huset også. Han sover når han er trøtt på dagtid og litt på kvelden. Eneste rutinen vi har er at før vi legger oss så har vi en liten kveldsvask, kveldsmating på sengekanten og så legger jeg meg samtidig med han (på samme rom - han faller fortere til ro da enn om vi legger han alene først.) Prøver å komme oss i seng en gang før halv tolv. Sover gjerne da til 7 tiden morgenen etter. Får mat og sover et par timer til (dermed får jeg både spist frokost og satt på noen vaskemaskiner). Kjenner jeg er litt redd for å klusse til dette nå som det har fungert slik de siste 2-3 ukene uten for mye uro. Han har ofte på natterstid en lang sove "intervall", mat og så en intervall til på 2-3 timer før han syntes det er på tide å stå opp. Ser for meg at om vi legger han 8 på kvelden, sover han til 01-02 tiden, får mat og så blir det "morgen" i 04-05 tiden.... Uansett, må vel hale oss over på et tidligere klokkeslett etterhvert hvis han ikke skal bli den "natterangleren" :)

Ja, her er hun i seng mellom 19-19.30, sover da til ca 3-4,spiser å sover til 8-9 ca[:)]

Hun sovner 20-21 og sover opptil halvannen time. Så skal hun gråte og spise i en time eller to, og så sovner hun igjen rundt 23-24. I dag tok hun kvelden 22.30, deilig[:)] Håper at det sakte men sikkert går nedover til rundt kl 19-20[:)]

her legges hun i senga halv 9. så enten sover hun eller så ligge hu å drøse en time og to før hu sovne t 3-4 tiden og så igjen i 7-8 tiden og så står vi opp i 10-11 tiden

Back
Topp