Vi har bare begynt å gå inn på soverommet rundt 21.
Hvordan har dere det nå da? Det harjo litt å si for hvilket tidspunkt du kan begynner forberede og ha leggetid for babyen
Og man må ikke begynne nå heller, men noen ganger trenger man å justere. Min yngste tok aldri natt før 23:30, og når man da må opp med andre barn morgenen etter går det bare ikke. Jeg begynte da å ta henne med på soverommet rundt 21:30, også bare var vi der inne med lyset av sånn at hun skulle bli vandt til å sovne på soverommet om kvelden. De første kveldene sovnet hun ikke noe før 23 likevel, men etter 3 kvelder sovnet hun nærmere 22, også justerte det seg nedover. Etter 2 uker var leggetida hennes rundt 19. Hun hadde ofte vært våken 1-2 timer før vi gikk på soverommet. Dersom en ettermiddagslur blir for lang, kan man vekke, eller la baby sove kun 10-15 min så det bare blir en powernap i stedet for en lur. Da er det større sjanse for at babyen er trøtt til kvelden.
Vi har ikke hatt noen rutiner, ikke nødvendigvis hatt på pysj heller men brukt body og strømpebukse. Vet noen bader hver kveld, men vi har ikke gjort det. Kun skiftet til ren bleie også gått opp på soverommet for amming.
Mine har sovnet ved puppen eller i armkroken da de var så små. I flere perioder måtte jeg være på soverommet sammen med dem heller enn nede i stua, så ikke alltid så praktisk med tidlig leggetid på kvelden heller