Kveldsrutinene

marsdrøm <3

Forelsket i forumet
Hvordan er kveldsrutinene deres? :-) Her steller vi til kvelds mellom kl 21-22 å ammer etter på så er det natta for lillemann på fire uker :-)

Last edited:
Har ikke kommet igang med faste rutiner enda, nå steller vi bare når vi begge voksne er klare for senga, så får hun et måltid på senga og så enten sovner hun ved brystet og legges i babynestet eller hun bysses i søvn. Stresser ikke med faste rutiner før hun er blitt litt eldre, men skal derimot prøve å starte natta litt tidl enn midnatt siden mannen skal tilbake på jobb snart.

Lite rutiner her også enda... Steller lille når vi selv skal legge oss. Ammer i senga og legger han i egen seng. Tidspunkt kan variere :)

Steller Snuppa når vi legger oss, ammer henne og legger henne i senga hennes. Sover ca 4t før hun skal ammes igjen :) mn lagt oss litt sent vi da, 23.30-00.00

Hva gjør dere når dere steller til kvelds? Her sover frøkna i det samme på natta som på dagen og ny bleie får hun når hun våkner for å få mat så føler ikke at det er noe annerledes når hun legges for natta kontra ellers på dagen.

Hva gjør dere når dere steller til kvelds? Her sover frøkna i det samme på natta som på dagen og ny bleie får hun når hun våkner for å få mat så føler ikke at det er noe annerledes når hun legges for natta kontra ellers på dagen.

Vi skifter bleie, vasker ansiktet og har på pysj... I natt la jeg han i de klærne han hadde på seg på dagen siden han sov når jeg skulle legge meg.

Lillemor sover i pysj, men utover det er det bare vanlig bleieskift til nå. Vi tenker nok litt å ha baderutine på kveld, så blir hun litt trøtt i tillegg :)

Vi vasker ansiktet og hender og skifter bleie mellom kl 20-22. Tar på pysj og frøkna får mat:) deretter ligger ho i nestet sitt, eller sover på fanget vårt fram til vi skal legge oss. Da er det ny bleie og amming på senga føre vi sover alle sammen :)

Vi skifter bleie, vasker ansikt, hender, hals og rumpe. Renser navlen og børster håret. Smører litt olje på armer og bein for han er litt tørr i huden. Og tar på pysjamas. :)

Vi steller han når vi skal legge oss. Ingen faste rutiner enda. Kommer etter hvert så orker ikke stresse med det. :)

Vi bruker dress/ pysj med glidelås hele døgnet og skifter ved behov ;-)

Vi har ingen faste klokkeslett, starter leggerutinene når vi vil i seng selv. Da bader vi han eventuelt, så skifter vi bleie og tar på pysj. Deretter ammer jeg han i senga og legger han over i krybben når han er mett. Så sover han 3-4 timer til før han vil ha mat igjen :)

Skifter bleie og tar på pysj mellom 20.00 og 22.00 avhengig av hva som passer. Etter skiftet ligger hun i fanget og vi forsøker holde henne våken til vi selv legger oss ca 22.30... da sover hun lengst mulig på natta :p Hun får pupp og flaske på senga i mørket rett før vi legger henne. Da blir hun som regel søvnig. Om hun våkner på natta setter vi aldri på lyset eller snakker til henne. Ammer henne bare i stillhet i mørket. Slik skiller vi dag- og nattsoving. Mer rutiner enn det går ikke med en baby føler jeg :p blir mer tydelige rutiner og tidligere leggetid når hun blir litt større.

Back
Topp