kveldsmat

pebbles

Gift med forumet
Etter en hel dag med heftig spying er jeg nå i litt bedre form, og derfor veldig sulten! Har lyst på noe godt til kveldsmat, men det skal helst ikke ta en evighet å lage. Noen som har tips?

Pleier å lage vafler når det kniper, de ligger ikke så verst stille i magen. (Har vært mye plaget..)
Her er oppskrift på en myk variant som er snill:

2 egg
5 dl melk
1/2 ts salt
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
100 gr smør/margarin
(eller en god sprut av flytende margarin..)
litt smør til steking

Det blir 8-10 vaffelplater. Er det bare deg, kan du lage halve oppskriften, det blir 4 plater, og da er de fleste mett..

Thanks.. Tror ikke det blir vaffler i kveld, alt for mye jobb![:D] Men skal prøve røren din en dag, for vaffler er godt!

hva med nachos?? enkelt å veldig godt [:)]

nam!!! Fikk lyst på toast!! Med tomat, skinke og ost og løk!! og dollykrydder. nam nam
takk for tipset...

ånei, håper forresten ikke jeg har pakket ned toastjernet i noen banankasser... buhu, tror det jo...[:(]

Når jeg får lyst på noe mat, og ikke vanlig brødskive med ost, så lager jeg dette:

Brødskive/loff/minibaguette
margarin eller helst hvitløkssmør
tomatskiver
hvitløkspepper
ost på toppen

Steker det i ovnen til osten er smeltet og er blitt gyllen på 200 grader.

Yummy!! Tar ikke lang tid, og det er såå godt! Jeg bruker å ha litt potetsalat til hvis jeg har. [;)]

Mmmm, ble nesten litt sulten jeg nå. Ble dårlig igjen i går kveld, så det ble ingen ting til kveldsmat. Er ikke helt i toppform nå heller, så jeg må avvente litt. Må se om kjeksen sitter først....[:(] Er lei av å spy jeg nå...

nam! Det må jeg prøve, høres kjempegodt ut!!Greit å hive det inn i stekeovnen også, letet febrilsk etter toastjernet igår, men fant det ikke. Så det ble vassent ostesmørbrød i microen. selv om den var på grill...[8|]

Ja, jeg syntes det er best når det er laget i steikovn, så blir det sprøtt i stedet for mykt og lefsete! hehe![:D]

Jeg fikk utrolig lyst på hjemmebakte boller etter at Tammis informerte oss om at hun har bolle i stekeovnen! Bare så synd det tar så lang tid å lage, og kjøpeboller er ikke på langt nær så godt!

Back
Topp