Kveldsgrøtstyr!

snuppesnellamamman

mamma med mange interesser :)
Bah er litt oppgitt nå, får jo ikke i gutten mer enn noen få skjeer til kvelds, lite interessert å trøtt er ikke noen god kombinasjon.. Har prøvd å gi grøten til litt forskjellige tider, mn d hjelper ikke stort :P eller han spiser mer hvis han får den tidligere, men da gulper han den ofte utover gulvet etterpå :S å da blir han jo mer sulten utover natta, Dvs han har minimum to måltider pr natt enda, å to ganger pr natt er jo ok, men som oftest tre-seks pupper pr natt :S
Noen forslaget l hva vi kan prøve på? Nattavvenning-slik at han spiser mer på dagtid? Velling på flaske til kvelds? Blir glad for alle tips ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Han er sikkert lei grøt..
Vi hadde et sånt styr her en stund før jeg skjønte at ho kanskje er lei grøt! :p
Så nu varierer jeg veldig mye. Av og til gir jeg brød med enten bringebær eller leverpostei, eller så gir jeg grøt med smoothie i! :)
Har også kjøpt inn forskjellige grøt så ho har "valgmuligheter"! :p

Jeg gir aldri kun grøt ettersom jeg selv synes det smaker kjedelig.. Smaksetter med forskjellige fruktpureer, og han spiser masse. Sålangt har vi bla. Hatt svisker, aprikoser, mango, dadler, epler, pærer, blåbær, bringbær, banan, pære, melon, ananas.. Går uten pupp i ca 2t før hvert matmåltid.. Og jo bedre han sover på dagen og natten - desto større appetitt får han :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jei! Dette skal prøves! Han fikk smake brød til frokost i dag, og vi virket veldig fornøyd ;) så da tar jeg heller et grøtmåltider midt på dagen når han er våken å opplagt ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi blander God Natt Havregrøt med andre grøter, f.eks med bringebær og banan, eller pære og banan, eller hvetegrøt med eple. Alle er Nestle-grøter. Vi har litt fruktpure i grøten, og dypper skjeen i fruktpureen når det går litt saktere med spisinga. Han begynte å spise mye mer da vi kuttet nattmaten. Ellers får han mat hver 3 time, men måltidet før kveldsen er litt lettere. Gir ikke pupp rett før kveldsmaten heller, og han får ikke drikke vann til det måltidet. Han spiser da veldig godt med pupp før sengen, og sover som bare det. Vi gir kveldsmaten bortimot halvannen time før han skal sove.

Vi sleit lenge med grøtinga! Var ivrig i starten, men så var det stopp. Etter å ha prøvd oss fram litt fant vi en grøt ho foretrakk framfor de andre, riktig konsistens og temperatur, og nesten alltid med litt sviskemos til (men den skal ikke blandes i, bare dyppe skeia etterhvert) og finne riktig klokkeslett, og gi melk etter, ikke før grøten.. Kresen altså ;) Nå er vi inne i en periode der ho ikke vil ha igjen, men det er mest pga ho får tenner.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp