Kveldsgrøten har blitt til et mareritt!

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Vi har også hatt en slik periode.. Flyttet kveldsmat 1 time frem og det hjalp.

Litt off topic, men hvor mye middag spiser deres små? Min har til nå spist et halvt middagsglass eller tilsvarende mengde annen mat.

Idag skjedde nemlig det samme (hyling) på morgenen. Mistenker at hun rett og slett er alt for sulten? Hun hyyla når jeg prøvde å grøt. Ga opp å ga henne en flaske melk. Etter melka spiste hun gladelig resten av grøten.

Kanskje jeg bør gi henne mer middag slik at hun ikke er såå sulten.. hmmmm

Litt off topic, men hvor mye middag spiser deres små? Min har til nå spist et halvt middagsglass eller tilsvarende mengde annen mat.

Idag skjedde nemlig det samme (hyling) på morgenen. Mistenker at hun rett og slett er alt for sulten? Hun hyyla når jeg prøvde å grøt. Ga opp å ga henne en flaske melk. Etter melka spiste hun gladelig resten av grøten.

Min spiser i underkant av et halvt glass (på en god dag), men han er småspist av seg.

Er vel ca et halv glass her også.

Jeg ville jo prøvd to ting: gi henne litt melk først om det er faktisk det at hun er trøtt og sulten eller kanskje prøve å gi grøt mens hun sitter på fanget ditt? Jenta mi hater å sitte i stolen så hun får mat ved bordet mens hun sitter på fanget mitt :) hun liker ikke særlig grøt og broren hennes likte den heller ikke .. Spiser ca halv middagglass på en god dag

Her er alle forsøk på mating et helvete fra vi gikk over fra å smake til å faktisk prøve å få henne til å spise litt. Jeg gidder rett og slett ikke lenger. Masse styr med å pumpe melk eller varme fra kjøleskape, blande grøt, finne smekke, tutekopp, blir masse gris å tørke opp for kanskje en ts hun får halvveis tvinget i seg. Får håpe det bare kommer etterhvert. Har ingen råd desverre.

Har du snakket med hs om dette? Her er jenta også ganske vanskelig å mate Grøt liker hun ikke så det blir Max 1/3 porsjon Frukt kun fersk ikke revet eller mos Middag spiser hun lite av men hvis jeg bruker salt så spiser hun pent har derfor valgt å bruke salt og litt krydder hvis det er det hun liker :) hun liker også yoghurt ( fra nestle gis i andre land fra barnet er 6 mnd )
Sent from my iPhone using BV Forum

Var bare sutring og grining med den grøten her og. Bytta til brødskive med leverpostei. Fikk en helt annen unge :-) Nå stapper hun i seg nesten to brødskiver til kvelds, og sover hele natta (med unntak av litt smukk-stapping). På oss virket det som om brød mettet mer enn nattgrøt. Grovt brød uten frø funker best. Hun spiser forøvrig ett helt middagsglass til middag.

Han spiser stort sett ett helt middagsglass. Litt mindre om jeg har lagd maten, den er ikke like populær ;)

Han spiser stort sett ett helt middagsglass. Litt mindre om jeg har lagd maten, den er ikke like populær ;)

Middagsglassa som er mest poppis her og. Litt synd egentlig, blir dyrt med disse glassene i lengden syns jeg.

Fikk forøvrig i henne et helt glass uten problemer i går. Litt gulp i etterkant bare. Syns et halvt glass er ganske lite så var kanskje greit å øke litt på mengden uansett.
Hyla som vanlig under grøten likevel men roet seg faktisk mye raskere enn hun pleier.

Ja det har jeg.

Salt og yoghurt er uaktuelt her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville ikke gitt salt altså. Har du prøvd med urter isteden? Persille for eksempel? Skjønner at du gjerne vil at ungen skal spise, men salt er ikke bra!

Middagsglassa som er mest poppis her og. Litt synd egentlig, blir dyrt med disse glassene i lengden syns jeg.

Fikk forøvrig i henne et helt glass uten problemer i går. Litt gulp i etterkant bare. Syns et halvt glass er ganske lite så var kanskje greit å øke litt på mengden uansett.
Hyla som vanlig under grøten likevel men roet seg faktisk mye raskere enn hun pleier.
Liker hun ikke hjemmelaget i det hele tatt? Jeg lagde Margit Vea sin fruktig kylling, den liker hun. Lånte boka på biblioteket. Mulig oppskriften står på bloggen hennes også.

Når gir du grøt da og når legger han seg? Min er også super fornøyd på stellebordet, virker veldig rart. Kvier meg for å mate å legge henne tidligere, vil helst ikke stå opp tidligere om morgenen :p

I går fikk han grøt og flaske halv 6 og var i seng til 6 sov til 7.
Men han var grinete da også. Men litt lettere enn da vi piner han til halv 7 :-P

Ville ikke gitt salt altså. Har du prøvd med urter isteden? Persille for eksempel? Skjønner at du gjerne vil at ungen skal spise, men salt er ikke bra!
Om fire måneder om hun får plass i barnehagen kommer hun å spise vanlig mat. Synes dere at det er ikke mye salt i leverpostei, makrell i tomat, prim osv?? Og det var mindre salt enn det vi bruker, mer salt og andre krydder ble tilsatt seinere. Man kan si at hun fikk halv saltet suppe :)

Back
Topp