Kveldsaktiviteter

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor ofte er dere ute av huset på kveldstid i ukedagene å gjør noe uten barn? (Trening, treffer venner, handler, kino, osv).

I det siste aldri for har vært opptatt med flytting. Men et par ganger i uka til vanlig. Da for å trene på Elixia og en handletur av og til. Liker meg best hjemme foran tv på kvelden eller dataen. Sliten, så er et ork og komme seg til trening. Men det er jo bare da det passer så. Barnepassen på dagtid passer ikke inn i rutinene våre så.

Her er det også aldri, delvis fordi jeg ikke har barnepass (kan ringe barnevakt, men da må jeg vite på forhånd at jeg skal noe og ikke impuls) og delvis for at jeg bare venter på å legge meg når kvelden kommer.

Kjenner jeg har litt (ekstremt) hjemlengsel til venninnen mine. Savner å gjøre noe på kveldstid. Trenger en push..neste uke kanskje, haha!

Har vel vært ute 3 ganger, 2 ganger på kino og en gang møtte jeg søsteren min.
Ellers er jeg bare hjemme.

Par-tre ganger i uka! Trening tirsdag og torsdag, og kanskje en joggetur en kveld, eller ut å treffe venner. Mannen har skjønt at jeg trenger disse kveldene med egentid. I tillegg har jeg og mannen en månedlig date med kino, ut å spise eller noe. Da sitter mamma her hos barna, og vi går ut etter at Stella er lagt. Tirs og tors drar jeg før ungene legger seg, men de andre kveldene jeg skal noe, gjør jeg det etter at barna er lagt. Vil ha tid med hele gjengen :)

Par-tre ganger i uka! Trening tirsdag og torsdag, og kanskje en joggetur en kveld, eller ut å treffe venner. Mannen har skjønt at jeg trenger disse kveldene med egentid. I tillegg har jeg og mannen en månedlig date med kino, ut å spise eller noe. Da sitter mamma her hos barna, og vi går ut etter at Stella er lagt. Tirs og tors drar jeg før ungene legger seg, men de andre kveldene jeg skal noe, gjør jeg det etter at barna er lagt. Vil ha tid med hele gjengen :)
Høres heeeellltttt fantastisk ut! Er sånn jeg vil ha det.

Det skal sies at jeg sjelden var ute på kvelden før jeg fikk barn også, hvertfall etter jeg var ferdig som student. Jeg er veldig hjemmekjær!

Høres heeeellltttt fantastisk ut! Er sånn jeg vil ha det.
Det er helt fantastisk :) Nå er dansken veldig hjemmekjær, han liker godt å tilbringe kveldene på sofaen med en film eller en serie. Så begge to er fornøyde med dette "opplegget" ;) Med storebror var jeg ikke mye ute av huset på kveldstid husker jeg. Orka rett og slett ikke! Men den gangen var JEG mer hjemmekjær også :)

Før vi fikk barn jobbet jeg veldig mye på kveldstid, men var storsett ute med venninner hver eneste kveld og trente før jobb.

Spiste mye ute, drakk vin og var über sosial. Nå er jeg en enstøing, dvs jeg er sosial helt til frøkna skal legge seg om kvelden.

Jeg kjenner ikke såååå mange her, i hvertfall ikke som har små barn. Og noen av de vil ikke dra fra barne sitt enda..

Hun ene i barselgruppa spør stadig om vi ikke skal trene sammen,
men det har jeg nesten aldri overskudd til (eller mulighet). Stortsett bare i helga.

Last edited:
Det har vel vært 2-3 ganger, et par timer bare. Synes ikke det er så lett pga ammingen.

Tenk for bare 5 uker siden sovna hun kl 19 hver kveld uten problemer og sov til mellom 4-6 uten mat. Jeg kunne dra ut på kvelden uten bekymring. Nå er legging og soving bare kaos og jeg tør ikke bevege meg ut av huset. Burde egentlig gjort det da jeg hadde sjansen.

Det er rart at det plutselig har blitt sånn nå. Håper det bare er en periode.

Ja, det håper virkelig jeg også! Det er nok på grunn av mye utvikling og tenner på en gang.

Skjelden ute om kvelden nå. Bare vist jeg jobber stort sett. Men synes det er deilig å slappe av/rydde/vaske/lagemat hjemme etter en lang dag på jobb. Og kose mest mulig med lillesnupp før ho legger seg. Legger meg jo i 21-22 tida selv også siden jeg må tidlig opp på jobb, og ikke minst opp å amme 1-2 ganger i løpet av natta. Kunne gått ut så mye jeg vil på kvelden, men foretrekker å vere hjemme nå om vinteren. Om sommeren er vi mye ute å jobber i hagen på de lange lyse kveldene <3

Back
Topp