Kvelds skravle, skravle :)

*trinemor*

Gift med forumet
Da har roen senket seg i huset og jeg har kost meg med en kopp te og et par knekkebrød med ost og druer  :) dilla på det om dagen altså :)

Idag har Amelia, Eveline og jeg kost oss hjemme og jammen meg kom ikke mannen tidlig hjem idag og spiste lunsj sammen med oss :)

Middag hos svigers ikveld og det er alltid koselig....

Vi fikk 3 mnd bilde av Eveline idag og ble veldig fornøyd :) gleder meg til å gi ut dåpstakkekort med det bildet :)

Håper alle har hatt en fin dag idag!
 
ååå knekkebrød, ost og druer hørtes godt ut!
Jeg er så sulten i dag!!
Stekte pølser og hadde grønnsaker til til middag og ble SÅ mett, men like sulten igjen kort tid etterpå. Lagde meg en salat med skinke og pesto og ble mett, like sulten igjen nå

*Og lite mat i kjøleskapet da vi skal handle i morgen!
Ikke noe som frister egentlig...
Teodor og jeg har også hatt hjemmedag i dag, det var veldig koselig!
Mannen har også kommet hjem etter to netter borte, så nå måtte han prøvefly nytt fjernstyrt helikopter!
 
Fru H: ja, kjenner igjen det med å bli fort sulten igjen. Jeg er fortsatt sånn nå som jeg fullammer. Må ha kveldsmat om vi spiser middag i 18-tiden og trenger mer mat enn ellers :)

Ser du er rundt halvveis i svangerskapet (allerede :)). Sier som alle sa om mitt svangerskap, at tiden virkelig gikk fort :)
 
Ja, kjære vene, tida går fort!
Sa til mannen nettopp (gjennomoverdøvende helikopterdur) at jeg er halvveis straks, og han bare måpte :p
Spørs om jeg må spise enda en gang altså. 
Men jeg har vært flink til å holde meg til rett mat de siste dagene, så det er jo bedre at jeg spiser mat enn å snope på alt annet
 
Tenker det jeg også, at det er greit så lenge det er bra mat. Ellers blir det lett for at man går løs på noe enkelt og usunt istedet :)

 
He, he, enkelt og usunt, ja. Jeg synes det er vanskelig å holde meg til Roede-kosten nå som jeg har begynt å jobbe igjen. Det blir fort en bolle her og der, litt sjokolade og kake på jobben!
Det feires bursdag omtrent hver uke, alltid med fantastiske kaker i tillegg! Men har gått opp maks 0,5-1 kg siden jeg gikk ned 11.5, så jeg er egentlig veldig fornøyd. Trene får jeg heller ikke gjort nok av, men det blir da noe:)

Gleder meg veldig til helga nå, kjenner jeg- har fri fredag, det skal bli godt med langhelg! Og forresten, hva skal deres barn kle seg i på 17. mai? Jeg har pleid å få spanske drakter fra svigermor, men i år kommer hun på besøk på kvelden den 16. og rekker ikke da å levere den til oss til barnehage-feiringen på dagen den 16. Har tenkt å kjøpe barnebunader til begge, noen tips om hvor det er lurt å kjøpe?
 
I to år nå har Teodor hatt hjemmestrikket bunad fra mormor. Men den er for liten i år. 
Så her gjør vi det enkelt - den røde penbuksa fra jula og en skjorte pluss nyinnkjøpte pensko =) 
Han gleder seg. Skal pynte seg i helgen også, først i bursdag så konfirmasjon. Tar sikkert de samme klærne da =)

Du har ikke gått opp mye da nei, almara, mange spretter fort opp i vekt igjen om de skeier ut etterhvert. 
Jeg har absolutt ikke holdt "mitt" kosthold etter at jeg ble gravid, og merker det godt både på mage- og hodevondt. Derfor må jeg skjerpe meg nå. 
Ikke fordi jeg ikke skal opp i vekt, selvsagt, men for å bedre formen og for at vekta ikke skal ta helt av. 
Etter et par "strenge" dager nå fungerer hele kroppen mye bedre, så dette er absolutt å foretrekke også. Hadde heller ikke gjort noe om jeg kan gjøre mitt for å unngå et like stort barn denne gangen. 
 
Ja, det er lett å skli ut. Så bra du har klart å være litt streng med deg selv. Jeg trives egentlig ikke med å skli ut, så jeg skal prøve å skjerpe meg framover jeg og. 

Så spennende med barnet i magen, altså:)
 
Ja jeg er spent på om dette også blir en sværing =) 
Får ekstra oppfølging da, så det blir minst 1 ultralyd ca i uke 36, så vi får se!
 


Fru H skrev:
Ja jeg er spent på om dette også blir en sværing =) 
Får ekstra oppfølging da, så det blir minst 1 ultralyd ca i uke 36, så vi får se!



Virker ikke som det er så lett for dem å anslå størrelsen på barnet. Jeg var på vektestimering mot slutten med Eveline og fikk beskjed om at hun var litt under gj.snittet i størrelse og anslo en fødselsvekt på litt under 3500 g ved termin. Men hun kom i uke 38 og var 3895 g. :) 

Jordmor sa at hun trodde ikke jeg fikk noe mindre barn denne gangen, så jeg hørte på henne. (Ikke at barna mine var så veldig store altså :))
 
Almara: Det høres ut som du holder vekta bra, selv om det blir litt utskeielser :) Synes det er litt omvendt jeg da, enklere å spise dårlig når jeg er i permisjon enn på jobb :)
 
Ja jeg vet, men har også hørt om større avvik enn som så. 
Men her stemte det godt sist hvertfall, både i forhold til sf-mål og antatt størrelse utfra to ultralyder. Fikk 18 og 20% i pluss på avvik. Han var nok litt mer enn det, men vi fik hvertfall en indikasjon. 
 
Back
Topp