Kvelds- og leggerutiner

Kværuline

Forelsket i forumet
Hva og hvordan gjør dere det?

Skal prøve å bryte litt opp med de vi har og lage nye og tenkte få litt tips :)

Her er lille blitt forvent med å skulle sovne ved puppen... Skal prøve å la pappaen ta over på kvelden, så vi kanskje får avvent. Er jo kos for oss begge <3 Men er jo greit at pappaen også kan legge :)

*mobil app*

Dette lurer jeg på også. vi har jo slitt veldig med å få henne til å sove i det heletatt, og puppen var det eneste som funka sånn delvis,så hun er jo blitt vant til det. Hat virkelig prøvd å avvende lille med å sovne på puppen,men sliter virkelig... Har prøvd å legge henne begge to,men ingenting som funker... Så foreløpig sovner hun på puppen...

Halv åtte tar sambo kveldsstellet. De dagene hun bader gjør vi det i syvtiden. Så ligger jeg å ammer i sengen vår til hun er mett, så flyttes hun over i sin egen seng, får smokken og en nattasang før hun sovner. :)

CCmil: Er sånn her og ;) Virker ikke som hun finner roen selv og må ha pupp og den kosen. Her gir vi jo flaske på dagen og ammer når jeg har melkespreng, leggetid og på nattan. (Måtte begynne med mme pga lite melk) Pappan har prøvd å lakt og gitt flaske, og hun har duppa. Men våkner plutselig opp og da SKAL hun ha pupp, flaska blir spytta ut! Merkelig ;)

*mobil app*

Vi tar kveldsstell kl 19:30 og så blir det mat. Hun legger seg så mellom 20:00-20:15. Vi ammer på stuen, og så legges hun ned i sengen sin på soverommet og sovner alltid fint uten problem. Må si at det er veldig deilig å ha fått tilbake litt voksentid på kvelden, og vi er klar over hvor heldige vi er og hvor flink hun er :-)

Her er det alltid jeg som tar minsten, mens pappaen tar en eller begge storesøskene. Har fått en grei rutine på at alle skal være i seng til kvart over sju, og storerbror har 15 min ekstra til å se i en bok på egenhånd. Lille har i en lang periode vært flink å sovne selv, men dumme meg har latt henne sovne med puppene flere ganger den siste uken - og det kunne hun visst like!! Så nå må jeg forsøke å venne henne av med det igjen, får jo skikkelig vondt i puppene av å la henne ligge på i evigheter!

Først er det grøt ca kl 19:00. Deretter kveldsstell, og så går vi opp og ammer i min seng. Når han er fornøyd må han rapes, og så legges han i sengen sin med smokk og kosekluter. Så lenge det ikke er noe som plager ham sovner han ganske fort.

* æpp'n *

Her tar vi på pysj litt før halv 7, gir grøt og pupp også må vi jo leke litt til hu faktisk blir trøtt kl 21.30, så ammes hu i søvn :) Sover til mellom 5-7 får litt mat og sover videre til halv 11!!

Gir grøt mellom 18-18.30 så får det synke litt, på badet og steller han, så i seng til kl 19, varierer hvor fort han sovner, av og til 10-15 min av og til opptil en halv time. Må opp noen ganger om natta og gi tutten. Men noen netter sover han til neste morgen, er morgen ca halv åtte

Her spiser han grøt kø 18.00 og vi går opp og steller oss ca 18.30, deretter ammer jeg han i sengen vår( blir lite da han har spist grøt), rapes også legger jeg han i vuggen sin, jeg synger nattasang for han to-tre ganger , nusser han god natt, gir smokk og koseklut, skrur av lyset og vugger til han sovner . Det kan ta 5-15 min. Spent på hvordan det blir når vi skal begynne med sprinkelseng.. Håper jeg slipper å rugge han i søvn da:-/

Her er ho stortsett i seng i god tid før kl 20. En plass mellom 1830 og 1930 egentlig. Greit det :) Men bruker å bli liggende å amme en stund. Og av å til må jeg inn ofte å legge meg igjen ;) Men skal prøve å gi grøt ca kl 18, så kveldsstell og så senga med sang og det :) eller! Gubben får prøve ;)

*mobil app*

Jeg forstår at lille her er ganske enkel å ha med å gjøre ja... Hun får bare pupp (trodde ikke det var vanlig med grøt før de er 6 mnd jeg, så her fullammes det enda...) sånn i 20-20:30-tida, og legges deretter. Sovner oftest i 21-21:30-tida, og sover til kl 05-06. Deretter får hun mat, og sover til 09-10-tida. Og hvis jeg er trett og legger henne til og amme i sengen da, sovner vi gjerne begge igjen og våkner opp i 10:30-11-tida... Veldig greit det. Etter hun er lagt hender det ofte at jeg må inn og roe henne litt ned, gi sutt og bamse osv, men ikke mer enn max 3 ganger, så jeg synes det går ganske greit. Derimot hvis mannen vil legge eller roe ned...!!! Ånei, da eskalerer det hele i mer gråt og en lys våken unge, så det går ikke altså! Skal prøve å forandre litt på det, men kan nok ta litt tid...

Hmm her har vi fått en merkelig vane den siste uka, muligens siden lillegull har litt vondt i magen av en eller annen merkelig grunn. Kveldsstell ca 19/19.30, så leser vi bok i sengen, ammer og så er planen at hun skal legge seg... Men... Svært sjelden sovner hun på puppen, av og til bare. Før kunne jeg bare legge henne i vugga så sovna hun, men nå har hun fått det for seg at hun skal bæres og koses med til hun sovner. Så siste uka har jeg gått og bært og sunget og rugget til lille sovner, alt fra to min til en halv time... Sovner somregel en gang mellom 20-21. Nå er planen å venne henne tilbake til å sovne i vogga uten all gåingen.

Jeg tar på pusj rundt sjutia og ammer i søvn rundt 20:00 alt etter hvor trøtt han er. Ser ikke at det er noe problem å amme i søvn. Gjorde det på nr en og interessen avtok etterhvert.
Jeg tenker at det viktigste er å venne gutten min med ro og fred på kveldstid, og masse kos. Jeg tror uro uten pupp kommer mye av instinkt og det får en gjort lite med så tidlig uansett.

Back
Topp