Kveldrutiner

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Hvordan avslutter dere dagene?

Vi ser at vi må endre rutinene våre.. Snuppa er 99% avhengig av meg da hun skal legges for natten, og dette fungerer ikke. Er jo sååå kos med kveldskos med pupp, men ser for meg at jo lengre dette er en vane jo verre blir det å avvenne.. 

Tips, råd og erfaringer der ute?

Vi har også drevet mye med det der... men nå har pappan tatt insjativ og tar med gutten opp og gir han smokk og legger han inntil seg;) i hvertfall ett skritt videre? hehe;;)

I det siste har vi han i senga mens vi gir smokk og holder i hånda og synger litt;) Skal jo sies at vi har fjernet den ene langsiden på sprinkelseng og skrudd den fast i senga våres;;) 

Vi sliter også med dette, lillen sovner kun ved å få pupp. Men i dag så ville han ikke sovne sånn som han pleier. Så da lot jeg han bare ligge å sprelle og "snakke" ved siden av meg i senga. Til slutt sovnet han av seg selv! Nå har han sovet i 2,5 time (jeg flyttet han over i egen seng s snart han hadde sovnet).. Jeg håper vi finner ut av dette for alles beste!

Jeg har pleid å mate henne i senga vår i 19-tida, og så legge henne ned i vugga ved siden av. Hun hadde en periode da hun sovnet selv, men i det siste har det vært nødvendig med vugging.

Hun har våknet mye etter hun har sovnet for kvelden, men ikke vært sulten før klokka nærmet seg 24. Nå bestemte vi oss for å få henne til å sovne uten vugging. Jeg mater henne i stua, før en av oss går opp emd henne og legger henne i vugga. Litt mere klaging men hun sovner med litt holding i hender, tromming av smokk osv.

Og det vi merker nå er at da sover hun sammenhengende til 24 og også mer sammenhengende lurer på dagtid. Det er deilig!

Er jeg som tar meg av leggingen her også, og tipper det blir sånn en stund til... Men jeg ammer henne ikke i søvn. Jeg sitter i en sofaen vi har utenfor rommet, og når hun er mett bærer jeg henne rundt en liten stund mens jeg synger nattasang sånn at hun skal få opp rapen. Deretter legger jeg henne ned i sengen, gir smokk og går ut. Må gjerne inn noen ganger for å putte inn smokken, og av og til må jeg ta henne opp fordi hun må rape mer. 
Men innen 15-20 min sover hun som regel. 

Back
Topp