Kveldens utfordring: Hjelp meg å skrive MEGET FORMELL invitasjon!

bare noen korrigeringer; det heter invItere, og så heter det deres, ikke dems. Jeg ville også skrevet perioden og besøk (ikke besøket)

Morsom invitasjon da

istedet for "jeg dekker utgiftene...", kan det kanskje stå "undertegnede dekker..."? [:)]

morsom ide[:)]

og moder istedet for mor...[;)]

ORIGINAL: Kavin

Hei! Jeg har tenkt å invitere mamma på besøk til jul. Hun bor i utlandet. Jeg tenker da å skrive veldig formelt og helst på gammeldags norsk,[:D][:D][:D] Kan dere hjelpe meg? jeg retter underveis..her er forslaget:

Invitasjon.

Kjære mor!

Jeg vil herved invitere Dem til å besøke oss i Oslo i perioden 25 oktober til 25 januar 2008 . Grunnet gjeldende rett må dems besøk begrenses til 3 måneder. Jeg dekker selvsagt utgiftene i forbindelse med besøket.

Kjerlig hilsen fra Deres datter,
...

Kan d
Hva mener du i det uthevede?

Kjære mor. 

Jeg vil herved invitere Dem til et besøk hos oss i Oslo i perioden 25/10-2008 til 25-01-2009.
I følge dagens regelverk om turistvisum må deres besøk begrenses til 3 måneder.
Undertegnede dekker utgiftene i forbindelse med besøket.

Mvh
Deres datter ---

Gjelder "utgifter" også reiseutgifter? [;)]

Kæreste moder! 

I er med dette inviteret til at visitere mig, eders datter med familie i Christiania, i perioden 25. oktober til 25. januar 2008. Grunnet gjeldende rett må eders besøg avgrenses til høist tre måneder.  Alle utgifterne i forbindelse med visitten dekkes med selvfølge av undertegnede.

Kjerlig hilsen eders datter,
...

hihi... stilig idé [:D]

Back
Topp