Kveldens grublerier :-P

lillemams

Betatt av forumet
Jeg er faktisk ganske "sjalu" på dere 1.gangs fødende :-P

hehe, det er selvfølgelig veldig mye som er flott med å ha gjort det før også! Jeg vet utrolig mye mer enn det jeg gjorde første gang (da visste jeg absolutt ingenting, om noe som helst), så føler meg jo mye sikrere nå. Jeg vet hva jeg skal kjenne etter når det gjelder liv, vet mer om svangerskap, plager, rettigheter, fødsel osv osv. Også er det en kjempefordel at jeg kjenner kroppen min så mye bedre nå enn jeg gjorde før, og ikke minst er jeg veldig trygg rollen som mor :-)

Men så er det jo noe med å være 1.gangs som er så utrolig fantastisk, som man ikke setter pris på før man skal ha nr.2! Det er nemlig den uvitenheten og spenningen som er så deilig. Man vet ikke hva som venter, hva som helst kan skje, og man GLEDER seg faktisk til fødsel! (Jeg vet at det er mange flergangsmødre som gleder seg til fødsel også, men jeg er ikke en av dem)
Jeg savner det å google absolutt alt og ingenting, lese masse i bøker, kjøpe inn utrolig masse og unødvendig klær og utstyr, ha ALT vasket, brettet og klart mange måneder før termin, og bare vente i spenningen på den store dagen.

Nå vet jeg liksom hva som venter meg: bekkenplager resten av svangerskapet, tyvetalls kilo vektøkning, null søvn pga hetetokter, halsbrann, leggkramper og sparking i ribbeina, og ikke minst den smertefulle fødselen :-P

Hehe, misforstå meg rett, jeg vet det høres ut som jeg er ekstremt misfornøyd med å være gravid med nr.2, men jeg er veldig glad og utrolig takknemlig for at vi skal få et nytt familiemedlem :-)
Jeg begynte bare å gruble over dette svangerskapet i forhold til mitt første, og hvor annerledes tankene mine rundt graviditeten er :-)

Som jeg skulle skrevet det selv :) men prøver det positive er jo også at tiden går fort når man har barn fra før. Venter selv nr 2, og har ikke de samme følelsene som sist graviditet men trøster meg med at når babyen kommer så kan man nyte det på en annen måte da man har vært igjennom det før:) går nok bra skal du se. Helt normale tanker iallefall :)

Kan skrive under på det dere begge har skrevet ;)
Er også 2.gangs... Bøkene som jeg har om svangerskapet støver fortsatt ned. På denne tiden i forrige svangerskap, så hadde jeg sikkert lest igjennom alle :p

Som jeg skulle skrevet det selv :) men prøver det positive er jo også at tiden går fort når man har barn fra før. Venter selv nr 2, og har ikke de samme følelsene som sist graviditet men trøster meg med at når babyen kommer så kan man nyte det på en annen måte da man har vært igjennom det før:) går nok bra skal du se. Helt normale tanker iallefall :)

Ja, det er veldig sant, tiden går myye fortere nå! :-) Forrige gang var jeg nesten sint på tiden fordi den gikk så sakte, hehe :-P

Kan skrive under på det dere begge har skrevet ;)
Er også 2.gangs... Bøkene som jeg har om svangerskapet støver fortsatt ned. På denne tiden i forrige svangerskap, så hadde jeg sikkert lest igjennom alle :p

Haha, jeg også :-P Har ikke åpnet en bok denne gangen, og føler meg temmelig sikker på at bøkene forblir i bokhylla ut svangerskapet:-P

Back
Topp