Kvelden/natten...

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Hvor sover de små? Og hvordan gjør dere det på kvelden?

Her pleier frøkna sovne halv elleve - elleve på kvelden. Da sover hun gjerne til 4-5 på natten. Slik som nå, har hun akkurat sovnet, så vurderte å legge henne opp på soverommet vårt og sette på babycallen, men så syns jeg liksom det er så koselig å ha hun sovende ved siden av meg på sofaen også..

Og nå som hun sover så mange timer i strekk på natten så har jeg vurdert og legge henne i sengen sin på sitt eget rom. Men igjen, så syns jeg det er så koselig å ha henne sovende i kurven sin ved siden av meg om natten.

Hva og hvordan gjør dere dette? Frøkna er jo 6 uker på tirsdag, så kanskje greit å få kveldene "for meg selv" nå? Hater at tiden går så fort........ Vil ha tilbake nyfødt tia :P <3

Vil også kose med henne og ha henne sovende på meg på kveldene, men da blir hun fort vant med det og vil til slutt ikke sove alene.... Mye problemer her i verden! :P hehe.. huff...

Her sover han vedsiden av oss eller på meg om kveldene til vi legger oss. Så har han sovet mellom oss i babynestet eller inntil meg siden han var født 29.mai. I natt var første natten jeg klarte å legge han i sengen sin 1 meter vekke fra vår :p Hehe. Så jeg er nok ikke den beste til å svare, men ville ikke lagt henne på eget rom, i så fall bare på deres med babycall :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe :) Nei hadde nok ikke lagt henne på eget rom om jeg hadde lagt henne opp.. Hadde evt blitt på rommet vårt i kurven hennes :P Gjorde det en kveld forrige helg, det var rart men samtidig deilig. Men får meg liksom ikke helt til å gjøre det igjen, får dårlig samvittighet for å ikke nyte tiden maksimalt ettersom tia flyyyyr avsted.. :o

Her har vi akkurat begynt å legge han i sin egen seng på natten, men med babycallen selvfølgelig :) Så kveldstellet starter kl 21, og er i seng mellom 21:30 og 22:00, kommer helt ann på hvor trøtt han er :) Og da sover han te alt mellom 03-05, og da er det et stell te før det er i seng igjen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her sovner hun ved puppen 21-tiden, også legger vi henne over i babynesten på sofaen. Deretter bærer vi hele babynesten opp i sengen hennes (som står ved siden av vår) og der sover hun gjerne til 04-tiden:-)

Ammes i senga vår i mørket til han sovner. Løfter han over i sprinkelsenga si uten den ene sida som står helt inntil senga vår. Kommer ikke til å legge han på eget rom før om maange måneder:)

Ammes i senga vår i mørket til han sovner. Løfter han over i sprinkelsenga si uten den ene sida som står helt inntil senga vår. Kommer ikke til å legge han på eget rom før om maange måneder:)

Heheh, nei eget rom er for meg en fjern framtid :P Klarer ikke å tenke tanken på å ikke ha han på rommet vårt :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her er det kveldene som er verst...eller som er ille, kan man vel si, når man er såpass bortskjemt med et stille og rolig barn stort sett hele dagen. Han begynner å bli urolig i ni-tia, og mellom halv ti og elleve en gang gir vi ham en solid flaske, ren bleie og kos, før vi svøper ham og venter på at han skal overgi seg til søvnen. Noen dager har vi flaks, andre dager blir det temmelig anspent og frustrert stemning hos foreldrene.

Da sover han til mellom tre og fire, får mat, sover til halv syv- syv, får mat og sover så til ti-ish...

Her er det kveldene som er verst...eller som er ille, kan man vel si, når man er såpass bortskjemt med et stille og rolig barn stort sett hele dagen. Han begynner å bli urolig i ni-tia, og mellom halv ti og elleve en gang gir vi ham en solid flaske, ren bleie og kos, før vi svøper ham og venter på at han skal overgi seg til søvnen. Noen dager har vi flaks, andre dager blir det temmelig anspent og frustrert stemning hos foreldrene.

Da sover han til mellom tre og fire, får mat, sover til halv syv- syv, får mat og sover så til ti-ish...

Kveldene her er også ille.. Begynner å bli urolig i 19 tiden.. Holder det gående med amming, gråting og byssing til 22-23 ish da enten sovner han med smokken i sofaen eller så pakker vi ho ordentlig inn ( svøper kanskje?=P ) med smokken og da sovner ho som regel og sover til 4-5,spiser , ( skifter bleie om ho har bæsja ) , sover til 7ish, spiser og sover til 10 ish :P

Kveldene her er også ille.. Begynner å bli urolig i 19 tiden.. Holder det gående med amming, gråting og byssing til 22-23 ish da enten sovner han med smokken i sofaen eller så pakker vi ho ordentlig inn ( svøper kanskje?=P ) med smokken og da sovner ho som regel og sover til 4-5,spiser , ( skifter bleie om ho har bæsja ) , sover til 7ish, spiser og sover til 10 ish :p
Har funnet ut at svøping er vidundermedisinen når han er tydelig trøtt nok og bare trenger den ekstra dytten

Her legger snuppa seg mellom 19-20. Og da i egen seng på vårt soverom. Har babycallen på til jeg legger meg. Veldig godt å få litt alenetid på kvelden.

Hun sover stort sett 4-6 timer før første mating, deretter ca 3 timer.

Her legger snuppa seg mellom 19-20. Og da i egen seng på vårt soverom. Har babycallen på til jeg legger meg. Veldig godt å få litt alenetid på kvelden.

Hun sover stort sett 4-6 timer før første mating, deretter ca 3 timer.

Som om jeg skulle skrivd det selv :)

Her legger vi henne i 9-tiden i krybben sin på vårt soverom (sov tidligere i vår seng), dette er vel den eneste tiden hun venter ca 3 timer før hun vil ha mat igjen, ellers vil hun fast ha mat hver andre time, også om natten.

Her får lille mat 22.30 og sovner 23.00. sover da til rundt 04.00 eller 05.00.
På kvelden sover han i lekegrinda si ved siden av sofaen..Når vi legger oss bærer vi han opp i vuggen sin som er på rommet våres.
Lille kommer nok til og sove noen mnd.til inne hos oss i sin egen seng,syns han er for liten til å ha på eget rom ennå:)

Husk at Helsedirektoratet anbefaler at spebarn sover på foreldrers rom i minst 6 mnd for å forebygge krybbedød. Min lille gutt sover fortsatt i nestet sitt i våres seng. Tenkte at han snart skulle sove i nestet i sin egen seng på våres rom men han vil gjerne holde meg i hånden når han sovner, så da må han jo få lov å kose med mammaen sin. Regner med å ha han sovendes slik en stund til :p:p

Ellers starter vi legging ved 20.00: stell, sang og en flaske melk. Han sovner ca kl 21.00, sover da til ca kl 03.00 da han får mer melk og sover til ca kl 07.00, etter det vil han ikke sove mer. Opp å kose m storesøskene :)

Syns dette går veldig greit!

Hun sover tett inntil meg med pysj og svøpt i et svalt strikketeppe. Praktiserer samsoving, hun er tolv dager gammel og vårt tredje barn.

Ikke urolig om kveldene (ennå)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Vi har det helt likt som dette så og si hver kveld :) Noen kvelder er han helt rolig og vi håper på flere slike fremover :) Kun 15 dager gammel.

Vi bader i sju-åtte tiden, så spiser han og koser til rundt ti-elleve, da legger jeg han i egen seng og der sover han til ca halv fem. Sengen står på rommet vårt, og der blir den nok ståendes en god stund til :p

Vi bader annenhver dag. Siste mating og kvelsstell er klokken 21:30, og innen 22:30 er hun i seng på sitt eget rom.
Da er hun så sliten siden vi har holdt henne våken fra 6-7 tiden at hun aldri protesterer på å bli lagt.

Hun flyttet ut av vårt rom når hun var 6 uker gammel og der fungerer helt utmerket.

Hun våkner ca 4-5 tiden hver natt og vil ha mat, så sover hun igjen til 8 tiden.

Nå har vi fått litt rutine også:) bading og stell rundt 1930-2000, etter at storebror er lagt, så flaske og kos ved siden av sengen hennes! Sovner dom regel før 21! Hun sover på eget rom til alt mellom 02-04, da får hun mat og sover med oss resten av natten:) deilig med litt egentid, og senga for seg selv noen timer!

Back
Topp