Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tommel opp for kvartalsvis opptak![]()
Tenker man kan ha løpende opptak foruten et hovedopptak.
Er kun på høsten det blir mange plasser ledig siden de eldste begynner på skolen og de eldste av de små flyttes over på storebarn.
Resten av året blir det ledige plasser dersom noe slutter utenom og det er ikke sikkert det blir noen i det hele tatt
De har det.Har ikke alle det da? Altså fyller opp ved ledige plasser. Eller tenker du det bør være ledig kapasitet til at alle kan begynne når de vil?
De har det.
Men dersom de store deler av året skal ha ledig kapasitet til flere opptak vil flere plasser så tomme og det vil bli fryktelig dyre.
I en ideell verden ville alle fått plass når permisjonen var slutt, men tror det blir vanskelig og veldig dyrt, og de pengene må jo tas fra et annet sted
Dersom det er ledige plasser, ja.Ingen mening. Ser ikke ulemper eller fordeler med det. Har kun søkt til 1 barn og fikk plass med en gang og hu startet 1.3. Bhg start er ikke før august men får plass før om man søker om det. De ser på dato for oppstart nåe man får plass.
Jeg har opplevd mange ganger å få ny tilvenning midt i året, og det er ikke bare bare... Det blir på en måte et "brudd" i en rutine som er gått seg til for de andre ungene, og vi begynner litt på nytt føles det som enkelte ganger.
Noen ganger har det gått bra, og det kan være positivt å ikke ha mange på tilvenning i august. Man får litt bedre tid til hvert enkelt barn
Jeg opplevde 8 nye barn på min avdeling første året jeg begynte i bhg jeg jobber i nå, det var heftig!
Jeg er litt delt.
Ansattmessig så skjønner ikke jeg heller hva de tenker, om vi skal gå overbemannet eller underbemannet, ingen av delene er noen fordel...
Fordi vi bor i en presskommune der vi ellers må vente helt til august med å få plassFordi?
Fordi vi bor i en presskommune der vi ellers må vente helt til august med å få plass![]()
For foreldrene sin del syns jeg jo det bør være løpende opptak, men for de ansatte (og de andre barna) skjønner jeg jo at det kan bli pes. Dermed er kanskje kvartalvis opptak et godt kompromiss? 3 mnd er jo ikke såå lenge å vente for de som har blitt ferdige med permisjonen.
Det viktigste er i alle fall at det er plass til alle som ønsker barnehageplass, og jeg syns virkelig det må gjøres noe i forhold til at så mange betaler for plasser de ikke benytter, fordi de mister plassen hvis ikke. Og på den måten blir det jo også rot i tilvenningsrutinene uansett? Når det er lov å ha en plass man ikke bruker før man plutselig ønsker det?
Imot, jeg tror gruppa kan bli fryktelig ustabil med opptak hele året. Jeg tenker 2 opptak bør holde. Skjønner at det kanskje ikke er like gunstig for foreldrene men det er vel barna vi bør tenke på, og får man barn så bør man vel legge inn en tanke på at det kan gå tid mellom permisjon og bhgplass. Jeg syns i tillegg veldig synd på de ansatte i barnehagene om dette skjer, har ikke de nok fra før? Med minimum bemanning og stadig økende press på hva barna skal igjennom! Personlig syns jeg barnehagebarn skal få være barn, leke og ha det gøy,så kan de lære på skolen når den tid kommer.