Kvaml på jobb

memi

Forelsket i forumet
Hei,
jeg er snart 6 uker på vei og kvelmen er komt :(
klarer ikke sitte på jobb lenger og har i dag ringt inn på jobb og sagt jeg er syk......grrrrr......hadde liksom ikke lyst å si noe enda da det er så tidlig og jeg så redd det skal gå galt denne gangen og.

hva gjør dere andre som er dårlige?

går det an å få sykemelding? 

har liksom ikke lust å bli sykemeldt men vet ikke hva annet å gjøre nå......:(

Tror det spørs på legen din.
Jeg vet i alle fall at man ikke kan be om sykemelding. Det er legen som skal avgjøre.

Håper du blir bedre så fort som mulig!! Vet hvordan det der er :S

Det er ofte legen som avgjør, men etter min erfaring så er det også du som arbeidstaker som vet best om du klarer å fullføre jobben din eller ikke. Og spesielt når det kommer til svangerskapskvalme, for den kan bli ekstrem. Og noen leger er flinke til å ta litt mer hensyn i begynnelsen av svangerskapet.

Jeg har vært så uheldig at jeg har vært sykemeldt siden august pga hyperemesis og var innlagt i helga som var. Og hos meg har kvalmen vart hele døgnet og ble verre når jeg var på jobb pga lukter og mye stress (jobber på sykehus). Så jeg ba om sykemelding og fikk det med en gang. Evt så kan du jo be om gradert sykemelding/aktiv sykemelding dersom du orker kanskje 1-2 dager på jobb eller noen timer. Ofte er arbeidsstedet også flinke til å tilrettelegge dersom du snakker med sjefen din om det. H*n er jo pliktet til å ikke si noe videre dersom du ikke ønsker at alle skal vite om graviditeten ennå.

Fortalte det til sjefen min når jeg ble sykemeldt og prøvde med tilrettelegging nå for noen uker siden, men det gikk ikke så bra. Og først nå i uke 14 har kollegaene mine fått vite det.

Håper du slipper mange ukene med kvalme og at det blir bedre snart :) Vet godt hvordan det er :(

Jeg er sykmeldt på grunn av kvalmen. Hadde ikke vært mulig å være på jobb slik sånn formen er nå. Ta deg en tur til legen du :)

Jeg er også sykemeldt på grunn av kvalmen.... Vanskelig å jobbe når en bare spyr

Sliter med det samme selv. Har vært hjemme denne uken men har hatt ferie da. Ikke klart å gjøre noe som helst, er skikkelig dårlig. Må nok ringe legen i morgen og høre litt, hadde ikke klart å jobbe denne uken hvertfall, og er vel ikke så stor sjans for at det bedrer seg enda, men det er lov å håpe. Vil gjerne slippe sykemelding så tidlig, var sykemeldt nesten hele svangerskapet sist og det er ikke noe gøy!

takk

tror jeg tar en tur til legen i morgen og hørrer hva han sier han pleier å være grei :)

Back
Topp