Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har det helt likt som deg! Står opp av kvalmen, legger meg kvalm... å småspise har fungert litt, men ofte mye av det kommer opp igjen dessverre... drikker mye kald drikke, går med seaband, spiser druer og salt kjeks, nesten det eneste som frister.uuusj. Hva gjør dere som hjelper på kvalmen? Akkurat nå blir jeg kvalm nesten uansett hva jeg tenker på (i tillegg får jeg tvangstanker der jeg tenker på ekkel mat...)
Hva er bra for dere å spise og drikke?
Syv uker i dag. Privat ultralyd på fredag.![]()
Samme her.. i natt hadde jeg en banan på nattbordet. Spiste halve i natt når jeg våknet i 4 tiden. Sov videre og når jeg sto opp spiste jeg resten. Første gang jeg har våknet i grei form. Lurer på om det hjalp. Verdt å prøve. Men har også begynt på kvalmestillende (afipran) kanskje det er pga den. Eller kanskje jeg rett og slett vare har en bra dag. Bruker sea band. Føler vel egentlig ikke at det hjelper siden jeg er så Dårlig, men kanskje jeg hadde vært enda dårligere uten.
Drikker mye vann med fersk ingefær og sitron. Føler det hjelper litt.
Og lakrisdrops (fisherman friends sort pakke).
Føler med deg![]()
Hva er sånne kvalmestillende? Helt trygt? Blir jo så sliten av lite næring... aldri hørt om sea band heller. Må sjekke det ut!
Hva gjør du med ingefæren i vannet?
Helt trygter under full oppfølging pga risikosvangerskap, de hadde aldri gitt meg det om det var farlig. Står også på tryggmammamedisin.no.
Man kan bruke postafen eller afipran i første omgang. Postafen 2 ganger daglig eller afipran 3 ganger daglig. For mange tar den toppene av kvalmen. Afipran er brekningshemmende så hvis man sliter med det skal den hjelpe å beholde maten i magen. Ingerfæren skjærer jeg bare i store chunky biter og legger i en karaffel med vann isbiter og sitronskivr. Gir smak på vannet. Ingefær er kvalmestillende.