Kvalmestillende

Ima

Betatt av forumet
Fastelavnsbollene 2026
Hei!

Er det noen av dere som har hatt god effekt av kvalmestillende under graviditet? Jeg har fått resept på Embagyn, tok en i går og kvalmen er en litt bedre men jeg er så trøtt og sløv i dag! Den har rød trekant på seg, så det er kanskje ikke så rart. Har tatt poststafen tidligere uten effekt. Erfaringer? :)

Jeg har hatt grei effekt av det☺️ Jeg går på xonvea og må ta to tabletter kveld og en tidlig på morgenen. Jeg spydde flere ganger om dagen å var kvalm konstant. Nå har jeg en del gode timer om dagen, men kjenner fortsatt kvalmen av og til og spyr fortsatt noen dager. heldigvis ikke mer enn 1 gang da!

Kjente at jeg fikk bedre effekt etter 1 ukes tid på dem!

Jeg har hatt grei effekt av det☺️ Jeg går på xonvea og må ta to tabletter kveld og en tidlig på morgenen. Jeg spydde flere ganger om dagen å var kvalm konstant. Nå har jeg en del gode timer om dagen, men kjenner fortsatt kvalmen av og til og spyr fortsatt noen dager. heldigvis ikke mer enn 1 gang da!

Kjente at jeg fikk bedre effekt etter 1 ukes tid på dem!
Så bra å høre at de virker! Jeg tar kun én om kvelden og kan ta på morgen også om det ikke har god nok effekt, men jeg blir så trøtt og sløv at jeg ikke tør å ta mer. Føler det hjelper sånn at jeg klarer å spise litt mer og være litt mer aktiv enn tidligere.

Bruker selv xonvea og det funker kjempe bra! Fra og kaste opp flere ganger for dagen til å klare og få i meg mat. Fortsatt kvalme følelse men ikke i nærheten av uten pillene. Glemte pullene en kveld og dagen etter var jeg helt ødelagt spydde og klarte ikke få i meg noe. Så her må de til enda jeg er i uke 11 nå men med xonvea blir man også utrolig trøtt.. er dager jeg kan sove bort hele dagen.

Bruker selv xonvea og det funker kjempe bra! Fra og kaste opp flere ganger for dagen til å klare og få i meg mat. Fortsatt kvalme følelse men ikke i nærheten av uten pillene. Glemte pullene en kveld og dagen etter var jeg helt ødelagt spydde og klarte ikke få i meg noe. Så her må de til enda jeg er i uke 11 nå men med xonvea blir man også utrolig trøtt.. er dager jeg kan sove bort hele dagen.
Har det helt likt som deg, blir trøtt og rar av de. Prøvde meg en dag uten for å se hvordan formen er, og det var helt jævlig, spydde flere ganger og måtte bare ligge. Når jeg tar medisinen klarer jeg å fungere litt, gjøre husarbeid veldig rolig og være sammen med ungene. Gruer meg til samboer ikke har ferie mer og jeg må ta med av dem hele dagen. Orker ikke lage mat o.l selv på medisin. Men mye bedre enn å være sengeliggende!

Bruker xonvea, merker ikkje noe til ekstra trøtthet. Tar 4 stk i døgnet. Blir mer trøtt av å være dårlig (og varmen). Trappet ned siste døgnet, spyr ikkje men er super kvalm og føles som eg skal spy når som helst. Og måtte bare ligge, kjentes som eg skulle spy når som helst uten. Men klarer ikkje finne ut beste fordelingen av tablettene. Legen skrev 4stk om kvelden, farmasøyt anbefalte 2 kveld, 1 morgen og 1 midt på dag...

Jeg har også begynt å ta disse tabletene 1 om kvelden. Jeg vet ikke om det er den som er årsaken, men jeg kjempe trøtt utover hele dagen. Og orker ingen ting, må hvile flere ganger hvis jeg skal gjøre noe smått husarbeid. For fortsatt brekninger når jeg er sulten, lukten av noen matvarer eller parfyme lukt/såpe. Tørr heller ikke ta flere pga trøttheten

Har det helt likt som deg, blir trøtt og rar av de. Prøvde meg en dag uten for å se hvordan formen er, og det var helt jævlig, spydde flere ganger og måtte bare ligge. Når jeg tar medisinen klarer jeg å fungere litt, gjøre husarbeid veldig rolig og være sammen med ungene. Gruer meg til samboer ikke har ferie mer og jeg må ta med av dem hele dagen. Orker ikke lage mat o.l selv på medisin. Men mye bedre enn å være sengeliggende!
Samme her! Klarer ikke stå på kjøkkenet og lage annet en akkuratt det jeg må til meg selv. Så spendt på når ferien er over og jeg skal stå å smøre matpakker om morgene. Til tre barn og en mann

Bruker xonvea, merker ikkje noe til ekstra trøtthet. Tar 4 stk i døgnet. Blir mer trøtt av å være dårlig (og varmen). Trappet ned siste døgnet, spyr ikkje men er super kvalm og føles som eg skal spy når som helst. Og måtte bare ligge, kjentes som eg skulle spy når som helst uten. Men klarer ikkje finne ut beste fordelingen av tablettene. Legen skrev 4stk om kvelden, farmasøyt anbefalte 2 kveld, 1 morgen og 1 midt på dag...
I bruksamvisningen står det 2 på kvelden og 1 om morgenen og en på dagen. Og det jeg har fått beskjed om fra lege. Så holder meg til den beskrivelsen som er i bruksanvisningen. Og er et relativt nytt preparat så kanskje ikke legen din helt vet hvordan det skal anvendes

Jeg tok to om kvelden, også 1 på morgenen. Følte meg da ganske ok i formen etter en uke på dem. Har ikke tatt en på ettermiddagen og mistenker at det er derfor at jeg har vært dårlig på kvelden å gjerne kunne spydd. Så tror at det farmasøyten sa er mer riktig. Fikk også beskjed fra min lege om å ta to om kvelden og 1 om morgenen. Jeg kunne også ta om ettermiddagen, men jeg synes de var så dyr at jeg ikke årket det.

Jeg startet på xonvea i går kveld. Første jobbdag og jeg måtte bare bo inne på toalettet og spy før jeg til slutt gikk hjem. Fikk heldigvis tlf time og resept.
Merker de hjelper litt på kvalme, men er jo så innmari sølv. Og med all den enorme trøttheten man hadde fra før av skjønner jeg ikke åssen jeg skal greie å jobbe 100%. Er det noen som klarer det her inne ?

Jeg startet på xonvea i går kveld. Første jobbdag og jeg måtte bare bo inne på toalettet og spy før jeg til slutt gikk hjem. Fikk heldigvis tlf time og resept.
Merker de hjelper litt på kvalme, men er jo så innmari sølv. Og med all den enorme trøttheten man hadde fra før av skjønner jeg ikke åssen jeg skal greie å jobbe 100%. Er det noen som klarer det her inne ?
Eg følte kroppen vente seg til xonvea når eg hadde brukt de litt. Og var bedre enn å være kvalm. Eg har heldigvis en jobb der vi må ut i svangerskapspenger tidlig i svangerskapet, så eg trengte ikkje komme tilbake på jobb etter ferie.

Back
Topp