KVALMESTILLENDE

Janneckee

Glad i forumet
Juligull2021
Augustbarna2024
Dere som har slitt/sliter med kvalme, hva funker best for dere ?
Har tidligere hadd OK effekt av xonvea, men føler den nå har dabbet litt av .. noen med tips ? :smiley-angelic001 :depressed:
 
Snakk med legen! Det handler jo også om i hvilken grad kvalmen hemmer deg. Er du sengeliggende og ikke fungerer til daglige gjøremål/og/eller kaster opp mye bør du kunne få andre medisiner for det. Jeg har stemetil/phenergan og også zofran/afipran som jeg tar etter behov, men jeg graderer til hyperemesis og har vært sengeliggende i 8 uker nå.

Så snakk med legen tenker jeg! :Heartred
 
Snakk med legen! Det handler jo også om i hvilken grad kvalmen hemmer deg. Er du sengeliggende og ikke fungerer til daglige gjøremål/og/eller kaster opp mye bør du kunne få andre medisiner for det. Jeg har stemetil/phenergan og også zofran/afipran som jeg tar etter behov, men jeg graderer til hyperemesis og har vært sengeliggende i 8 uker nå.

Så snakk med legen tenker jeg! :Heartred
Tror ikke legen har noe i mot å skrive ut, men hun sa at andre medisiner sjelden har effekt for gravide :confused004 Så greit å høre litt erfaringer :happy:
 
Tror ikke legen har noe i mot å skrive ut, men hun sa at andre medisiner sjelden har effekt for gravide :confused004 Så greit å høre litt erfaringer :happy:
Det stemmer nok ikke, vi med HG har stor effekt av de fire over i ulik grad og selvfølgelig reagerer man ulikt på de. Men phenergan/stemetil/zofran/afipran er mye brukt i alvorlige kvalmetilfeller, i tillegg til at noen må ha intravenøs væske. Xonvea er det man ofte starter med nå da, etter at den ble godkjent for gravide.

Kjenn etter hvor mye det hemmer deg i hverdagen tenker jeg :Heartred Fungerer du ikke til daglige gjøremål er det greit med litt lettelse.
 
Dere som har slitt/sliter med kvalme, hva funker best for dere ?
Har tidligere hadd OK effekt av xonvea, men føler den nå har dabbet litt av .. noen med tips ? :smiley-angelic001 :depressed:
Sniker fra september; Jeg hadde nada effekt av Xonvea, samt Phenergan, prøvde og Afipran og Zofran. Har best effekt av Afipran, samt væske intravenøst når det blir for ille.... :wtf: :hungover:Jeg har HG, ikke sikkert du trenger sterkere enn Postafen.
 
Jeg bruker afipran, stemetil og vitamin B6 + intravenøst i ekstreme tilfeller med mye oppkast, ble rådet om å holdes unna zofran da det er beregnet for kreftpasienter.
 
Back
Topp