Kvalmestillende

Hemligheten

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Hva bruker dere som trenger kvalmestillende? 2 uker til legetime, men usikker på om jeg klarer vente til da.. :meh:

Jeg må bruke Afipran stort sett hver morgen når for å komme meg på jobb, av og til en på ettermiddagen også. Dette svangerskapet hjelper den, de to andre hjelp ikke Afipran i det hele tatt. Bruker også seaband og nøye med kosten.

Har tatt Afipran x3 ei stund nå, kan virke litt som det begynner å bli noe bedre nå, endelig. 8+3 i dag. Fikk også Zofran, for kvalmen har vært sinnsykt ille, har slitt veldig med å få i meg mat og drikke, til tross for Afipran. Men har lest at den ikke anbefales i 1. trimester pga fare for misdannelser på foster, og har ikke klart å ta sjansen på å ta den. Jeg fikk akuttime da jeg starta på afipran, det var rett og slett så ille at jeg kunne ikke ha venta 2 uker.

Postafen, jeg kjøpte den reseptfritt mens jeg venta på legetime. Fikk også B6 av legen. Har ikke brukt det så lenge, så litt usikker på hvor mye det hjelper. Afipran tror jeg er andrevalg dersom man ikke har effekt av Postafen

Jeg har fått Stemetil på resept. Tar en morgen og en på ettermiddagen. Livet er overkommelig igjen! Har til og med lyst på mat nå, selv om det ikke blir mye uansett :)

Bruker postafen, som er førstevalget til legene. Har brukt det i ca to uker nå. Morgen og kveld, 25mg.
Klarte heller ikke å vente på legen, så kjøpte et brett med 10stk på apoteket (varer 5 dager). Men fikk skrevet ut og da fikk jeg 100 stk til samme pris som de 10. Hjelper å få ting på resept :D

Postafen her og :)
Det er førstevalg ved svangerskapskvalme, med mest dokumentasjon. Startet før legetime (kjøpte reseptfritt), og fikk resept av legen på 100 pk.
Tar to ganger daglig. Synes den tar toppene, men er fortsatt kvalm. Bare ikke invalid-kvalm. Heldigvis!

Back
Topp