Kvalmestillende?

Jeg fikk noe som het Stemetil hos fastlegen, det var førstevalget ifølge Relis etter at man har forsøkt Postafen uten effekt mente hun, men jeg har aldri hørt om at noen har fått det før. Bruker de sammen, det har litt bedre effekt enn om jeg bruker kun Stemetil. Medisinen tar absolutt ikke bort kvalmen for min del, men jeg får i hvert fall til å sove. Og tanken på mat er ikke like frastøtende. Og jeg har vært ute av huset et par ganger siden jeg startet på de og fått litt frisk luft. Så de hjelper helt klart. Jeg trodde jeg var kvalm mitt forrige svangerskap, må nesten le litt av meg selv for det var jeg virkelig ikke sammenlignet med dette!

Bruker det samme som Rouge. Tar ikke bort alt kvalmen, man kaster ikke opp lengre. Prøvde postafen alene, phenergan og afipran før jeg fikk stemetil.
Gyn sa til meg at de ikke skriver ut zofran før etter 10 uker pga fare for misdannelser.

Bruker det samme som Rouge. Tar ikke bort alt kvalmen, man kaster ikke opp lengre. Prøvde postafen alene, phenergan og afipran før jeg fikk stemetil.
Gyn sa til meg at de ikke skriver ut zofran før etter 10 uker pga fare for misdannelser.
Det var på en måte betryggende å høre at du har fått det samme. Syntes det var litt skummelt med en medisin jeg aldri har hørt om før.

Jeg fikk postafen igår. Tar ikke kvalmen og gjør meg så ulidelig trøtt at jeg har sovet hele dagen i dag. Jeg håpte det skulle gi meg energi/overskudd til å tilbringe tid med barna i helga men det gjorde de absolutt ikke, så jeg kommer til å slutte på de. Ammer fortsatt i tillegg så må tenke på det også ift. medisinering :sorry:

Jeg fikk postafen igår. Tar ikke kvalmen og gjør meg så ulidelig trøtt at jeg har sovet hele dagen i dag. Jeg håpte det skulle gi meg energi/overskudd til å tilbringe tid med barna i helga men det gjorde de absolutt ikke, så jeg kommer til å slutte på de. Ammer fortsatt i tillegg så må tenke på det også ift. medisinering :sorry:
Jeg ble også veldig trøtt i starten, men nå merker jeg ikke så mye til det. Tar morgendosen ca 2 timer før jeg står opp, og jeg kommer meg helt fint opp:) det er viktig å prøve ut medisinen i noen dager før du kan si noe om den virker eller ikke.

Takk for svar:D fikk faktisk noen timer «fred» fra den verste kvalmen nå i ettermiddag kveld, uten medisiner. Så nå nytes det før det «smeller» igjen!:depressed:

Jeg ble også veldig trøtt i starten, men nå merker jeg ikke så mye til det. Tar morgendosen ca 2 timer før jeg står opp, og jeg kommer meg helt fint opp:) det er viktig å prøve ut medisinen i noen dager før du kan si noe om den virker eller ikke.

Ja det er greit. Men finner ikke noe informasjon om at det er greit å amme på postafen - heller tvert imot. Det står at det er sannsynlig med sederende effekt på barn som ammes og det synes jeg ikke akkurat er heldig. Så jeg vil nok prøve så godt jeg kan å klare meg uten.

Ja det er greit. Men finner ikke noe informasjon om at det er greit å amme på postafen - heller tvert imot. Det står at det er sannsynlig med sederende effekt på barn som ammes og det synes jeg ikke akkurat er heldig. Så jeg vil nok prøve så godt jeg kan å klare meg uten.
Hvis du klarer deg uten så er jo det det beste:) det er ikke et alternativ for meg:hungover:

Jeg har også fått postafen. Er fortsatt ganske kvalm, men jeg har ikke kastet opp (bank i bordet) siden jeg startet. :) Jeg blir som flere her, ganske trøtt. All ære til dere som har barn fra før!

Back
Topp