Kvalmestillende

MarleneF

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
MayDay2021
Noen som tar? Må på kontoret et par dager neste uke og tror ikke jeg kommer meg gjennom uten kvalmestillende. Sist jeg var gravid (fem år siden) kunne man ta postafen. Kan man fortsatt det? :hungover:

Fikk utskrevet zofran etter å ha prøvd alt,men det var så sykt dyrt at jeg hadde kommet til og brukt tusenvis av kroner i mnd på det! Er vel kunn kreft pasienter som får det på blå resept! Men det var det eneste jeg hadde effekt av! Fikk d intravenøst og da jeg var innlagt for væske!

Gravide kan ta postafen ja :) Men er man veldig kvalm så snakk med lege :)

Ellers anbefaler jeg siden
Tryggmammamedisin, der kan du sende inn spørsmål anonymt og få svar innen 1-2 dager av fagfolk :)

Fikk utskrevet zofran etter å ha prøvd alt,men det var så sykt dyrt at jeg hadde kommet til og brukt tusenvis av kroner i mnd på det! Er vel kunn kreft pasienter som får det på blå resept! Men det var det eneste jeg hadde effekt av! Fikk d intravenøst og da jeg var innlagt for væske!
Synes det er helt latterlig at ikke folk med ALVORLIG hypermesis kan få dette på blå resept, er jo kun snakk om noen måneder (noen ganger flere, men ikke over 8 :P )

Jeg tar postefen nå. Ikke regelmessig, men bare de få gangene jeg ikke holder ut mer

Synes det er helt latterlig at ikke folk med ALVORLIG hypermesis kan få dette på blå resept, er jo kun snakk om noen måneder (noen ganger flere, men ikke over 8 :p )
Helt enig ,jeg kasta opp mellom 20-30 ganger i døgnet,til slutt hadde jeg ikke urin produksjon lengre,da måtte mannen få meg lagt inn,zofran å væske intravenøst gjorde susen! Brødskive me gulost var himmelen etter 4 dager uten mat bare vann og små mengder suppe!

Gravide kan ta postafen ja :) Men er man veldig kvalm så snakk med lege :)

Ellers anbefaler jeg siden
Tryggmammamedisin, der kan du sende inn spørsmål anonymt og få svar innen 1-2 dager av fagfolk :)

denne er kjekk å lagre!

Du kan prøve postafen først, funker ikke det kan du få resept på Afipran av legen din. De færreste vil trenge Zofran. Jeg kasta mye opp i starten, funka ikke med Postafen så jeg ordna meg Afipran som fungerte bra. Lykke til:)

Til dere som er kvalme så anbefaler jeg absolutt sea bands! De har hjulpet meg mye de siste par dagene, tok de av i går ettermiddag og da ble jeg betraktelig dårligere :depressed: Ellers letter det veldig på kvalmen å sove og ligge nede :happy:

Postafen er førstevalget, fungerte ikke her. Deretter kommer Afipran og en del antihistaminer. Zofran er det eneste som virker på meg, men den virker bra:happy: Lykke til :)

Postafen en sjelden gang, sea bands, mariekjeks på nattbordet og å aldri gå mer enn to timer uten mat gjorde susen sist. Håper samme oppskrift funker nå. 5+0 i dag, hittil ok.

Back
Topp