Kvalmestillende

Annee90

Blir kjent med forumet
Hei:)

Er i dag 7+2, sliter med ekstrem kvalme/oppkast. Fått Afipran av legen, men syns ikke disse gjør meg annet enn trøtt, selvom jeg gjerne kunne sovet meg gjennom disse mnd er det dessverre ikke mulig med to små som krever sitt.. :(
Har noen her erfaring med andre reseptbelagte kvalmestillende evt tips/kjerringråd mot kvalmen, tar imot ALLE tips jeg kan få.. er helt utslitt :(

Jeg fikk Postafen på resept. Er i grunn det samme som den som er reseptfri, men veldig mye billigere. Enn så lenge føler jeg det har fungert Ok. Føler med deg med to små! Jeg har bare en liten, men herregud! Snakk om 3 i 1!:wtf:

Jeg fikk Postafen på resept. Er i grunn det samme som den som er reseptfri, men veldig mye billigere. Enn så lenge føler jeg det har fungert Ok. Føler med deg med to små! Jeg har bare en liten, men herregud! Snakk om 3 i 1!:wtf:
Må ringe legen på mandag igjen, har ikke første svangerskapskontroll før beg av juni, så håper han vil gi meg noe annet før det! Følte ikke hun sekretær damen var super happy for at jeg fikk de andre uten å ha vært hos legen men...
En er ikke bare det heller, er beintøft med små når man er så kvalm:( ønsker deg masse god bedring <3

Sniker.
Her var omeprazol redningen, fikk en helt annen hverdag på dem.

Husk at kvalmestillende ofte tar noen dager med fast bruk før det hjelper mot kvalmen! Jeg brukte først afipran og det virket ikke ordentlig før etter tre-fire dager. Så ble jeg byttet over til phenergan på sykehuset fordi de synes afipran er litt for sterkt til å stå på lenge. Har brukt kvalmestillende i 4-5 uker nå. Det tar ofte ikke alt av kvalme, men demper de verste toppene. Det er jo kjedelig at man kan bli trøtt av de, men sånn er det dessverre med de fleste kvalmestillende :dead:

Jeg brukte sånne "seaband" fra apoteket. De var veldig effektive i forrige svangerskap ihvertfall.
Ikke vært spesielt kvalm denne gangen, enda :yuck::smiley-ashamed004

Back
Topp