Kvalmestillende

Solblomst1

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Julikulene 2020
Jeg er 15+1 i dag. Trodde kvalmen var bedre for en uke siden, men antagelig var det bare psykisk siden jeg blødde og hadde smerter samtidig. På tirsdag etter jeg var hos gyn og fikk beskjed om at babyen fortsatt lever og har det fint, så begynte jeg å spy som en gris igjen....vurderer så starte på Postafen igjen!

er det flere som fortsatt er sjukt kvalm?? :confused::hungover:
 
Ser ut som vi er en del med langvarig hyperemesis her inne, så vi er flere som er kvalme ja. Har heldigvis god trening i det fra forrige svangerskap, så er flinkere til å ta det med ro og tar zofran slavisk. Er også flinkere til å legges inn denne gangen enn sist. Sist skulle jeg plent holde ut og holde ut før jeg kasta inn håndkleet hver gang, mens denne gangen må jeg prøve å ha litt energi til første barnet.
 
Uke 13+3 her og ble idag innlagt for væskebehandling etc pga hyperemesis. Afipran, postafen lg Phanergan tabletter hadde ingen effekt egentlig hos meg
 
Har ikke hypermesis, men kaster enda opp, og endte opp med å måtte sykemld meg denne uken pga mangel på overskudd. Blir fulgt godt opp av lege heldigvis :) er 15 +4
 
Uke 17(+2) her, og tar fortsatt phenergan daglig. Har prøvd meg uten og da spyr jeg. Kjøpte slike sea-band mandag, og har faktisk ikke vært veldig kvalm tirsdag/onsdag/idag. Usikker om det 1)placebo 2) hjelp i dem eller 3) at jeg bare har blitt bedre av meg selv.
 
Er 16+3 i dag og er fortsatt avhengig av zofran. Eneste som fungerer hos meg. Verste er at legen sier jeg snart skal vendes av zofran og kvalmestillende, og hvordan det skal gå seg til lurer jeg veldig på. Klarer meg ikke uten kvalmestillende, og hvertfall ikke hvis jeg skal ut i jobb igjen :arghh:
 
Er 16+3 i dag og er fortsatt avhengig av zofran. Eneste som fungerer hos meg. Verste er at legen sier jeg snart skal vendes av zofran og kvalmestillende, og hvordan det skal gå seg til lurer jeg veldig på. Klarer meg ikke uten kvalmestillende, og hvertfall ikke hvis jeg skal ut i jobb igjen :arghh:
Sniker fra Mai. Hvorfor skal du slutte på zofran?
Jeg er 22+3 idag, og blir oppfulgt nøye av gyn pga risokosvangerskap, og gyn sier det ikke er noe problem å fortsette på zofran. Om så er helt frem til fødsel. Jeg er sykemeldt ,og blir det frem til permisjon, så tsr det med ro. Trenger nå zofran kun annenhver dag, men med en gang det er litt stress osv blor jeg skikkelig kvalm.

Ikke gi deg,om du føler du trenger zofran!! Det er bedre for både deg og babyen at du tar zofran og ikke kaster opp, enn at du kaster opp hele tiden.
 
Er 16+3 i dag og er fortsatt avhengig av zofran. Eneste som fungerer hos meg. Verste er at legen sier jeg snart skal vendes av zofran og kvalmestillende, og hvordan det skal gå seg til lurer jeg veldig på. Klarer meg ikke uten kvalmestillende, og hvertfall ikke hvis jeg skal ut i jobb igjen :arghh:
Jeg gikk på zofran hele forrige svangerskap, og har gått på det i 10 uker nå, og skal i følge legene på SUS ikke slutte på det så lenge det er behov og det har effekt.. så jeg ville mast litt på legen om at han burde begrunne seg og eventuelt lese seg opp litt :)
 
Sniker fra Mai. Hvorfor skal du slutte på zofran?
Jeg er 22+3 idag, og blir oppfulgt nøye av gyn pga risokosvangerskap, og gyn sier det ikke er noe problem å fortsette på zofran. Om så er helt frem til fødsel. Jeg er sykemeldt ,og blir det frem til permisjon, så tsr det med ro. Trenger nå zofran kun annenhver dag, men med en gang det er litt stress osv blor jeg skikkelig kvalm.

Ikke gi deg,om du føler du trenger zofran!! Det er bedre for både deg og babyen at du tar zofran og ikke kaster opp, enn at du kaster opp hele tiden.
Legen har ikke gitt noen grunn til hvorfor hun ønsker at jeg slutter på zofran. Eneste grunnen hun har ytret er at det var bedre uten medisiner enn med medisiner. Trodde at når vi først hadde funnet noe så skulle vi holde oss til det, men sykemeldingen går ut i morgen og hun har allerede snakket om å starte å kutte ned så aner ikke.
 
Jeg gikk på zofran hele forrige svangerskap, og har gått på det i 10 uker nå, og skal i følge legene på SUS ikke slutte på det så lenge det er behov og det har effekt.. så jeg ville mast litt på legen om at han burde begrunne seg og eventuelt lese seg opp litt :)
Skal be henne gjøre det. Hun hadde ingen grunn til det som hun sa, bare at hun kun ville skrive ut en 10-pakk med zofran og ikke en 50-pakk fordi hun ville avvenne meg med det og trappe ned.
 
Jeg er 15+1 i dag. Trodde kvalmen var bedre for en uke siden, men antagelig var det bare psykisk siden jeg blødde og hadde smerter samtidig. På tirsdag etter jeg var hos gyn og fikk beskjed om at babyen fortsatt lever og har det fint, så begynte jeg å spy som en gris igjen....vurderer så starte på Postafen igjen!

er det flere som fortsatt er sjukt kvalm?? :confused::hungover:
Ble kjempedårlig i uke 15 og ble sykemeldt hele uka. Fikk kvalmestillende som heldigvis hjalp mye! Har hatt ferie nå i uke 16 - tar fortsatt kvalmestillende hver morgen men er mye bedre! Så håper å være tilbake på jobb neste uke :)
 
Back
Topp