Kvalmestillende

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Var hos legen idag og fikk kvalmestillende :) ser det er mye bivirkninger men jeg er desperat egentlig så jeg tar sjansen :) vil høre erfaringer fra dere (aller helst bare positive, men alle er velkommen til å fortelle sin erfaring). Det er Afipran jeg har fått :)

Har brukt den, slår meg helt ut. Så jeg kan ikke bruke .
Nå har postafen og zofran. Men jeg kaster opp mye så Ingenting blir her værende så ikke noe stort effekt på meg :(

Var hos legen idag og fikk kvalmestillende :) ser det er mye bivirkninger men jeg er desperat egentlig så jeg tar sjansen :) vil høre erfaringer fra dere (aller helst bare positive, men alle er velkommen til å fortelle sin erfaring). Det er Afipran jeg har fått :)
Har veldig god erfaring med Afipran :) Sist svangerskap hadde jeg hypermesis med mye innleggelse. Denne gangen begynte jeg med Afipran med en gang og klarer å holde på noe mat kontra ingen mat uten Afipran.. Håper den hjelper for deg :)

Jeg er bare 6+4 eller å ha blitt satt tilbake to dager på TUL i dag, men har slitt med kraftig kvalme siden det som da blir 5+0 (var uggen allerede i uke 4). For ei uke siden begynte jeg å ta Postafen, to halve tabletter per døgn. Det fungerte ikke så bra, så i går begynte jeg å ta to hele tabletter per døgn. Har i hvert fall fått i meg litt mat i dag og sov greit i natt. Har allerede gått ned 3,5-4 kg selv om jeg bare har kastet opp en runde til nå, så har fått resept på Afipran. Forsøkte Afipran da jeg skulle ha sønnen min, men følte ikke at det virket da. Så vi får se nå, om ikke blir det visst både sterkere kvalmestillende og intravenøs væske på sykehuset ifølge gynekologen min. Lykke til, håper Afipran fungerer for deg! :)

PS: Kan ikke huske at jeg fikk noen spesielle bivirkninger etter å ha tatt Afipran, så det kan ikke ha vært verre enn kvalmen i hvert fall ;)

Jeg fikk det da jeg gikk med datteren min. Hadde da spydd hver halvtime i en mnd. Fikk selvfølgelig alle bivirkningene som skjelving og muskelkramper. Taklet det ikke,så måtte slutte. Da var det faktisk bedre å spy:-p

Funfact!

Afipran fungerer mest som ett "avføringsmiddel". Det fører til raskere tømning av magesekken og til at tarmene får vekk maten raskere. Ergo, får du ikke i deg noe mat funker det heller ikke så bra. :)

Funfact!

Afipran fungerer mest som ett "avføringsmiddel". Det fører til raskere tømning av magesekken og til at tarmene får vekk maten raskere. Ergo, får du ikke i deg noe mat funker det heller ikke så bra. :)

Fungerer ikke som avføringsmiddel hos meg ihvertfall :p

Funfact!

Shit banditt.. bokstavelig talt.. det kan ikke være godt for kroppen da om man ikke får i seg noe.
Trodde hele poenget med tregere mage var sånn at kroppen tok til seg mer næring enn vanlig.

Back
Topp